شهرکرد-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: آیت الله دهکردی در دستگاه سلاطین وارد نشد و به انقلابیون پیوست و در مقابل ناحق محکم ایستاد.

آیت الله دهکردی در دستگاه سلاطین وارد نشد و به انقلابیون پیوست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری استانی با ظرفیت و پتانسیل های بالایی است که هنوز آن گونه که باید شناسانده نشده است اظهار داشت: در چهارمحال و بختیاری یک هفته به نام هفته فقاهت مرجعیت و ولایت نام گذاری شد.

وی با اشاره به وجود عالمان برجسته و شخصیت های موثر در استان گفت: آیت الله دهکردی یکی از چهره های علمی و فقهی در عرصه فقه فقاهت و علم است و همچنین جایگاه فقاهت در اسلام یک جایگاه تاثیرگذار برای اسلام است که نقش فقه فقها و فقاهت به اندازه حیات و بقای اسلام وسعت دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: فقها در عرصه های مختلف تلاش و جهاد کردند تا اسلام را زنده نگه دارند و همچنین عالمان در جامعه امینان خلق و امت هستند و فقه هایی به اسلام حیات ببخشد که وارد دستگاه سلاطین و شیاطین نشود و گرفتار زر و زیور دنیا نشود، امام خمینی "ره" با همین دو ویژگی مهم به اسلام جان و حیات بخشید.

حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: اگر امروز عراق بالنده است و از شر مستکبرین و تروریست نجات پیدا کرده به برکت فتوای مرجعیت و استواری بسیج مردمی و ایستادگی جوانان است.

امام جمعه شهرکرد در خصوص ویژگی های شخصیتی آیت الله دهکردی گفت: این شخصیت برجسته، زبان شناسی بصیر،عالم مجاهد،فقیه دردمند و متعهد بود.

وی افزود: آیت الله دهکردی در دستگاه سلاطین وارد نشد و به انقلابیون پیوست و در مقابل ناحق محکم ایستاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.