بیرجند-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صدور بیش از ۴۹۰ پروانه بهره‌برداری معدنی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در بخش معدن استان به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

بیش از ۴۹۰ پروانه بهره‌برداری معدنی در خراسانی جنوبی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، داوود شهرکی عصر پنجشنبه در دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی با کارکنان صنعت و معدن استا بیان کرد: خراسان جنوبی در حوزه معدن شاخص کشور است.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی علاوه بر شاخص بودن در حوزه سنگ‌های تزئینی، از نظر ذخایر نیز جزو استان برتر معدنی کشور است و ظرفیت‌های اکتشافی بسیار خوبی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: در دو سال گذشته در استان خراسان جنوبی اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام شده که برخی در کشور و برخی در استان شاخص هستند.

شهرکی از صدور بیش از ۴۹۰ پروانه بهره‌برداری معدنی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در بخش معدن استان به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به آزادسازی محدوده‌های راکد در استان افزود: ۹۰۰ محدوده اکتشافی راکد و غیر فعال به مساحت ۱۸ هزار کیلومتر مربع آزادسازی شد و ۲۲۰ محدوده از طریق فراخوان عمومی به متقاضیان واگذار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به استراتژی کلان وزارتخانه در خصوص شناسایی ذخایر معدنی تصریح کرد: از ۴۵۰ هزار کیلومتر خطی ژئوفیزیک هوایی کشور، ۲۵۰ کیلومتر آن فقط در استان خراسان جنوبی انجام شده است.

شهرکی به مواد معدنی شاخص و کاربردی موجود در استان اشاره کرد و افزود: در بعضی از مواد معدنی مانند زغال، منیزیت، خاک‌های صنعتی و بنتونیت که ویژگی خاص استان است و کاربرد اساسی در کشور دارند مزیت ویژه داریم.

وی با اشاره به حوزه تجارت اظهار داشت: در خصوص صادرات واحدهای تولیدی استان افزایش ۴۴ درصدی نسبت به سال قبل داریم که نشان از شروع نسبی رونق تولید در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: تاکنون بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به منظور رونق تولید و صنعت استان به واحدهای متقاضی پرداخت شده است.

شهرکی یادآور شد: تلاش حوزه اقتصادی استان در سالجاری و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منجر به رونق و توسعه استان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.