محمد کاظمی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امورخارجه عهده‎دار اصلی رسیدگی به حق و حقوق خانواده شهدای حادثه منا هستند، اظهار داشت: وزارت خارجه در این موضوع با تمام توان، مذاکرات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه را انجام می‎دهد.

یک نماینده مجلس: از اعزام حجاج، پرهیز شود

به گزارش قدس آنلاین، وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه با بهره‎گیری از حقوقدان‎های بین‎المللی برجسته و تمامی توان، برای احقاق حق این عزیزان در حال انجام مذاکرات است، گفت: وکلای بین المللی با طرح دعوا علیه عربستان در محافل حقوقی در حال پیش بردن امور هستند و تا جایی که من اطلاع دارم ، عربستان آمادگی اولیه خود را برای پرداخت دیه و خسارت اعلام کرده است.

از اعزام حجاج پرهیز شود!

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه امسال شرایط خاصی میان دو کشور ایران و عربستان وجود دارد، گفت: کشورعربستان باسیاست‎های خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران به نوعی شمشیر را از رو برای ما بسته است. وی در پایان با بیان اینکه توصیه من به عنوان یک نماینده مجلس این است که از اعزام حجاج به سفر حج پرهیز شود، افزود: در شرایطی که عربستان سیاست خصمانه‎ای علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرده نمی‎توان امنیت کاملی را برای حضور حجاج کشورمان در مراسم حج پیش بینی کرد. مسئولان ما باید در نظر داشته باشند که برای اعزام حجاج نیاز به یک تضمیمن حقیقی و حقوقی از دولت عربستان برای حفظ جان حجاج است.

مسئولیت حاجیان با کیست؟

همان‌گونه که مشاهده کردیم، این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز به اعزام حجاج با این روند اعتراض دارد. این اعزام در حالی صورت می‌گیرد که هنوز خانواده‌های شهدای منا نیز نتوانسته‌اند عربستان را وادار به پرداخت غرامت و خسارت کنند. به راستی اگر در ادامه راه خدای ناکرده اتفاقی بیفتد، کدام دستگاه پاسخگوی خسارات احتمالی می‌شود؟!
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.