وزیر بهداشت با بیان اینکه همبستگی و وحدت با تعهد سیاسی آحاد جامعه میسر می شود، گفت: اینکه هر قوه ای بگوید من مستقل هستم و مسیر مستقلی را هم دنبال می کنم، با اهداف کلان کشور منطبق نیست.

جمهوری اسلامی ایران با فقر و آسیب های اجتماعی منافات دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی روز پنج شنبه در سومین کنگره ملی سرباز صلح ایران با شعار «مدافعان امنیت ساز، منادیان صلح گستر» که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی بالنده تر از روزهای آغازین، مسیر خود را در دنیا و در منطقه که شرایط حساس و آشوب زده ای دارد، دنبال می کند و طبیعی است که سختی ها و پیچیدگی های زیادی وجود داشته باشد، اما باعث افتخار است که مسیر گم نشده و خون شهدا و خانواده آنها پایمال نشده است و جمهوری اسلامی ایران مستقل و باصلابت در پی اهداف خود روبه جلو قدم برمی دارد.

وی ادامه داد: می توان نتیجه گرفت، تلاش سربازان عزیز انقلاب اسلامی بی ثمر نمانده است و رهروان بسیاری ادامه دهنده مسیر آنها هستند و آنچه برای ادامه این راه ضروری است و چیزی  جز خیر و برکت را به همراه ندارد؛ توکل به خدا و آموزه‌های دینی است، زیرا کسی که در مسیر توکل به خدا قدم بردار، از کسی جز خداوند نمی‌ترسد.

هاشمی با بیان اینکه همواره باید بر موضوع وحدت و همبستگی تاکید شود، ادامه داد: حرف زیاد می زنیم، اما متاسفانه کمتر عمل می کنیم و اگر می‌خواهیم مشکلات کشور و جهان اسلام و مردم حل شود، باید همه آحاد جامعه تعهد سیاسی برای رفع مشکلات داشته باشند.

وزیربهداشت خاطرنشان کرد: اینکه هر قوه ای بگوید من مستقل هستم و مسیر مستقلی را دنبال می کنم با اهداف کلان کشور منافات دارد، چرا که هر یک از افراد، ‌سازمان‌ها و نهادها باید دغدغه ‌شان با درک مشترک، مشکلات مردم باشد و اگر می‌خواهیم به عنوان نمونه، اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد، باید تعهد سیاسی داشته باشیم وهمه کار کنیم.

هاشمی گفت: اگر می خواهیم، اعتیاد ساماندهی شود،‌ اشتغال ‌زایی به وجود بیاید و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند و اگر می خواهیم، قدرتمند شویم، باید  همگی در عرصه سیاسی گام های مشترک برداریم و این موضوعات از وحدت و همبستگی جدا نیست، بنابراین باید یک مسیر را طی کنیم.

وزیربهداشت تصریح کرد: در قانون اساسی ما، فصل الخطاب مقام معظم رهبری است و قبل از ایشان، امام خمینی (ره) حضور داشته ‌اند و این موضوع با هیچ کدام از شرایطی که کشورهای منطقه دارند، قابل مقایسه نیست و همین موضوع سبب می ‌شود مشکلات را با کمک یکدیگر حل کنیم. خانواده‌های شهدا،‌ ما را سر کار آورده‌ اند و بنابراین باید خودبینی ‌ها و خودخواهی‌ ها را کنار بگذاریم.

هاشمی گفت: باید کمک کنیم تا تعهد سیاسی برای ساختن کشور و رفع مشکلات مردم ایجاد شود. البته اگر مقدمه آن که ایمان به ذات باریتعالی است، درست شکل گرفته باشد، تعهد سیاسی هم ایجاد می شود، زیرا فردی که مومن است، دور از صفاتی مانند ناجوانمردی و بی مروتی است.

وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه استقرار جمهوری اسلامی با مفهوم فقر، فقیر، معتاد، آمار بالای طلاق و آسیب های اجتماعی منافات دارد و متاسفانه همه اینها وجود دارد، گفت: رفاه با جمهوری اسلامی ایران و آموزه ‌های اسلامی منافاتی ندارد، ما نباید قول‌ های خود را فراموش کنیم. آنطور که در چشم انداز ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است،‌ ما  باید قدرت منطقه ای در هر زمینه‌ ای باشیم، بنابراین بهتر است قدر فرصت ‌ها را بدانیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.