رئیس مجلس با اشاره به دشمنی های زیادی که در طول ۳۸ سال انقلاب شده است، گفت: مردم ایران تنها با روحیه انقلابی گری است که توانسته اند با دستان خالی در برابر دشمنی ها ایستادگی کنند.

حمایت مجلس از کابینه بی حاشیه/روحیه انقلابی گری ضامن بقای نظام است

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی در بیست و هفتمین سالگرد شهادت حجت السلام محمدحسین افتخاری که در مسجد ولیعصر (عج) بالا محله فومن برگزار شد، اظهارکرد: شهید افتخاری شهید مجلس محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این روحانی مبارز هم در قبل از انقلاب مجاهدت داشته و هم بعداز انقلاب در سنگرهای مختلف خدمت رسانی کرده است، افزود: رسیدن به مقام شهادت مقام و جایگاه کوچکی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت را حالت روحانی و استثنایی برای بشر دانست و گفت: اگر چنین توفیقی نصیب هرکس شود، بزرگترین فخر جهان نصیب او شده است.

وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی شاهد حوادث بزرگی بوده است، خاطرنشان کرد: به خاطر نسل باغیرت و انقلابی به رغم حوادث بسیار، پایدار و مقاوم ایستاده ایم.

لاریجانی با بیان اینکه فومن دارای شخصیت و علمای بسیار بزرگ و معاصر همانند آیت الله بهجت بوده است، تصریح کرد: آیت الله بهجت شخصیتی بسیار بزرگ بودند که تاثیر بسیاری در جهان اسلام داشت.

رئیس مجلس به شخصیت شهید افتخاری نیز اشاره کرد و یادآور شد: این شهید بزرگوار برای پایداری انقلاب اسلامی تلاش های بسیاری انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه داشتن مسئولیت نسبت به ملت و کشور و انقلاب بسیار مهم است، افزود: ایران اسلامی چنین شخصیت های بزرگی که جان خود را برای این انقلاب داده باشد بسیار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوادث بسیاری برای انقلاب همانند ترور شخصیت ها رخ داده است، گفت: برخی از این حوادث می توانست یک کشور و ملت را نابود کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در برابر چنین حوادثی با نثار خون و مجاهدت ایستادگی و پایداری کرده است، یادآور شد: ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ جهان کار ساده ای نبود ولی ملت ایران این ایستادگی را با دستان خالی و روح انقلابیگری انجام داد.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر چنین قدرت هایی کار کوچکی نبوده است، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی کشورهایی همانند عربستان سعودی تحریک کننده اصلی صدام برای حمله به ایران بودند.

به گفته این مسئول ایستادگی در برابر همه این هجمه ها تنها با وجود همین نسل غیرتی و  انقلابی انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز وجود نسل با غیرت و انقلابی رمز پایداری و ایستادگی انقلاب است، تصریح کرد: امروز توطئه ها در منطقه و صحنه های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران کمتر از گذشته نیست.

وی با بیان اینکه شاهد حرکت ها و توطئه های وسیعی علیه ایران هستیم، ادامه داد: در گذشته چنین جریان های تروریستی وجود نداشته به همین منظور باید حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

لاریجانی به حضور جوانان ایرانی در کشورهای سوریه و عراق اشاره و تأکید کرد: عده ای سوال می کنند که این حضور به چه علت است؟ جواب این است که اگر در آن کشورها به مبارزه با تروریسم نپردازیم باید در ایران همانند حوادث تروریستی مجلس و حرم مطهر با آنها مقابله می کردیم.

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای به راه انداختن دعوای شیعه و سنی در منطقه، ادامه داد: این توطئه جدیدی از سوی دشمنان انقلاب و اسلام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی رمز پایداری انقلاب اسلامی را در چند شاخصه دانست و اظهارکرد: حفظ همبستگی داخلی و کم کردن اختلافات، پیروی از ولایت فقیه، حساسیت نسبت به مسائل منطقه، برخورد با توطئه گران با روحیه انقلابی گری و توانمندسازی اقتصادی از جمله این شاخصه ها است.

وی توجه به مسئله اقتصادی را نیاز امروز جامعه و کشور برشمرد و افزود: توانمندی در حوزه اقتصادی سهم مهمی در پایداری و مقاومت دربرابر ییگانگان است.

به گفته لاریجانی توانمندی اقتصادی و توجه به ارتقا معیشت مردم، رفع بیکاری به حفظ آرمان های انقلاب کمک می کند.

رئیس مجلس با اشاره به حرافی های وزیر امور خارجه عربستان سعودی، گفت : این فرد نادان ایران را با داشتن دموکراسی و مردم سالاری دینی که انتخاب مسئولان ارشد آن با برگزاری انتخابات انتخاب می شوند را کشوری منزوی و عربستان را که در تاریخ خود یک انتخابات برگزار نکرده را پیشرو می داند.

لاریجانی با بیان اینکه توجه به توانمندی اقتصادی در کنار چالش های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه زمینه های مهمی برای این موضوع و تولید ملی فراهم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت آینده باید خالی از هرگونه حواشی باشد، تصریح کرد: مجلس فقط از کابینه ای حمایت می کند که تمام تمرکزش بر روی کار و فعالیت باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.