وزیر امور خارجه تونس بار دیگر مخالفت کشورش را با حل و فصل نظامی بحران در لیبی اعلام کرد.

مخالفت مجدد تونس با راه حل نظامی بحران در لیبی

به گزارش قدس آنلاین، خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس روز پنجشنبه پس از دیدار با عبد الرحمان السویحلی رئیس مجلس عالی دولت لیبی بر حمایت مستمر کشورش از توافق سیاسی بین گروه های لیبی و تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه ها بین گروه های لیبی برای رسیدن به توافق جامع ملی و بازگردادن ثبات به این کشور تاکید کرد.

دسامبر ۲۰۱۵ طرف های نزاع در لیبی توافقی را برای پایان دادن به بحران در این کشور با نظارت سازمان ملل متحد امضا کردند که نتیجه آن شورای ریاستی دولت وحدت ملی بود.

ولی با گذشت بیش از یک سال از امضای توافق که هنوز رأی اعتماد پارلمان را نگرفته است و اعضای آن خواهان اعمال اصلاحات در توافق هستند، طرف هایی در شرق لیبی می گویند که توافق به پایان رسیده است، موضوعی که سازمان ملل با آن مخالف است.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ دستخوش جنگ و ناآرامی است.

این کشور اکنون دو دولت موازی دارد، دولت وفاق ملی به ریاست فائز سراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی بوده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست ژنرال حفتر که فرمانده نیروهای مسلح این کشور است.

پارلمان لیبی از دولت موازی دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند و هر دو دولت به شبه نظامیان برای تثبیت قدرت خود نیاز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.