شهردار لندن با سر خم کردن در برابر فشار ناشی از محافظه کاران و لابی های صهیونیستی، ممنوعیت کامل همه فعالیت ها و ارتباطات حزب الله در انگلستان را خواستار شد.

شهردار لندن ممنوعیت فعالیت حزب الله در انگلیس را خواستار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آروتز شوا، «صادق خان» شهردار لندن که از نظر سیاسی به حزب اپوزیسیون «کارگر» وابسته است، در نهایت با تسلیم شدن در برابر محافظه کاران انگلیسی، از طرح ممنوعیت کامل «حزب الله» در این کشور حمایت کرد.

 گفتنی است این اقدام در واکنش به برافراشته شدن پرچم حزب الله در تظاهرات روز قدس که ماه میلادی گذشته (مارس) در لندن برگزار شد، انجام می شود.

در همین راستا صادق خان با این ادعا که حزب الله سازمانی نامشروع و یهود ستیز است، قول مساعد داد که در نامه نگاری با «آمبر رود» وزیر کشور انگلستان، در احیاء حقوق یهودیان لندن بکوشد!

گفتنی است حزب الله در آمریکا، کانادا و کشورهای عضو اتحادیه عرب از ممنوعیت کامل برخوردار است حال آنکه در انگلستان این ممنوعیت تنها شامل حال شاخه نظامی می شود و فعالیت شاخه سیاسی بلامانع است.

 اما اخیرا تحت فشار لابی های صهیونیستی، تلاش برای اعمال ممنوعیت کامل بر حزب الله افزایش یافته است.

مداخله صادق خان در حالی انجام می گیرد که وی هفته گذشته از ارائه درخواست برای ممنوعیت کامل حزب الله خودداری می کرد حال آنکه پس از منازعه شدید با «اندور باف» عضو محافظه کار شورای شهر لندن و تشدید فشارها، موضع گیری خود را تغییر داد.

صادق خان نخستین شهردار مسلمان لندن است که اصالتی پاکستانی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.