برزو نیک‌نژاد بعد از موفقیت سریال‌هایی چون دودکش، دردسرهای عظیم یک و دو، قرعه و... این‌روزها با یک ملودرام اجتماعی خانوادگی در قالب طنز به نام «پنچری» به کارگردانی مهران مهام در ۴۰قسمت چهل‌دقیقه‌ای مهمان هرشب مخاطبان شبکه سه سیماست.

توجه به سبک زندگی ایرانی با چاشنی طنز

 برزو نیک‌نژاد بعد از موفقیت سریال‌هایی چون دودکش، دردسرهای عظیم یک و دو، قرعه و... این‌روزها با یک ملودرام اجتماعی خانوادگی در قالب طنز به نام «پنچری» به کارگردانی مهران مهام در ۴۰قسمت چهل‌دقیقه‌ای مهمان هرشب مخاطبان شبکه سه سیماست. «پنچری» داستان پسری است که همه مقدمات را چیده تا به دختر مورد علاقه‌اش برسد، اما در این مسیر اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد که او برای رسیدن به خواسته‌اش، همه اطرافیانش را به چالش می‌کشد و...

یک همکاری لذت‌بخش دیگر

مهران مهام که پیش از این تجربه سریال موفق «دردسرهای عظیم» را با نیک‌نژاد داشته است، این‌بار هم در یک کار گروهی مشترک، بار دیگر درکنار این کارگردان جوان تصمیم دارد یک اثر موفق دیگر را در تاریخ طنز تلویزیون ماندگار کند.

مهام درخصوص همکاری دوباره‌اش با نیک‌نژاد گفت: کارکردن با برزو نیک‌نژاد به‌عنوان یکی از موفق‌ترین و کاربلدترین کارگردانان جوان طنز برایم لذت‌بخش است. من و او تعامل خیلی خوبی با هم داریم.
تجربه چند سریال موفق ازجمله دردسرهای عظیم نشان داد که برزو نیک‌نژاد به‌خوبی با خواسته مخاطب آشناست و می‌داند که مخاطب از او چه می‌خواهد.

این تهیه‌کننده ضمن اشاره به داستان این سریال و حساسیت‌های نویسنده اثر که خود نیز کارگردانی آن را برعهده دارد، می‌افزاید: به‌دلیل همان تعاملی که بین من و برزو وجود دارد، این حساسیت را داشتیم که فیلم‌نامه هرچه بهتر و شسته‌رفته‌تر نوشته و اجرا شود و برای همین بود که چندین‌بار فیلم‌نامه بازنویسی شد و من مطمئنم که این سریال با حساسیت بالایی که نیک‌نژاد دارد، مانند بقیه آثارش موفق خواهد بود و به‌خوبی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

دو طنز همزمان

مهام می‌افزاید: تم این مجموعه اجتماعی، کمدی و شیرین است و به معضلات اجتماعی همچون سخت گرفتن در امر ازدواج می‌پردازد. قصه از یک سختگیری در ازدواج شروع می‌شود که درنهایت منجر به پیش آمدن مشکلاتی خواهد شد. درواقع ما در این سریال به سبک زندگی ایرانی پرداخته‌ایم.

این هنرمند یکی از نقاط قوت مجموعه را فیلم‌نامه آن می‌داند و می‌گوید: فیلم‌نامه به‌شکلی نوشته شده است و ماجرا و شخصیت‌پردازی‌ها به‌طریقی کنار هم قرار گرفته‌اند که مخاطب می‌تواند با تمام شخصیت‌های داستان همذات‌پنداری کند و به‌دلیل اتفاقات شادی‌آور و جذابی که در روند داستان شکل می‌گیرد، لحظات خوشی را برایش رقم می‌زند. درواقع مخاطب در این‌کار شاهد طنز موقعیت و طنز کلامی توأمان با هم است.

یک اثر متفاوت

در ادامه برزو نیک‌نژاد با اشاره به تفاوت این سریال با دیگر آثارش می‌گوید: «پنچری» یک اثر بازیگرمحور است، قصه به‌روزتری دارد و به‌دلیل فضایی که دارد، با دیگر آثارم تفاوت چندانی ندارد، ولی قصه در حال‌وهوای دیگری روایت می‌شود.

وی در توضیح این تفاوت می‌گوید: این تفاوت به این شکل است که در این مجموعه تلویزیونی برخلاف آثار قبلی‌ام که به مشکلات و مسائل آدم‌های سطح متوسط و پایین جامعه می‌پرداختم، به‌سراغ آدم‌های سطح بالای جامعه و توقعات آن‌ها رفته‌ام. در حال‌حاضر هم بیش از نود درصد از کل کار به اتمام رسیده است و طبق پیش‌بینی‌ها حدود یک‌ماه دیگر فیلم‌برداری به‌طول خواهد انجامید.

همه بازیگران پنچری!

یوسف تیموری یکی از بازیگران محوری این سریال است که قرار است یکی از متفاوت‌ترین بازی‌هایش را در این سریال به نمایش بگذارد. حمید جوان تحصیلکرده‌ای است که مسئولیت یک شرکت را برعهده دارد و با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

حمید لولایی نیز در این مجموعه نقش عموپرویز را بازی می‌کند که حمید را بزرگ کرده است. او وضع مالی خوبی دارد و حالا در خانه سالمندان زندگی می‌کند.

زهره فکورصبور بازیگر دیگری است که نقشی محوری در این مجموعه تلویزیونی ایفا می‌کند. او ایفاگر نقش افسانه است و مقابل قادر (رضا داوودنژاد) بازی می‌کند. قادر خاطرخواه افسانه است، اما درگیر ماجرایی می‌شود و بر اثر اتفاقی از حق طلاق استفاده می‌کند.

غلامرضا نیکخواه هم که به‌گفته خودش به‌خاطر سابقه همکاری با تهیه‌کننده و کارگردان کار را پذیرفته است، در این‌کار نقش حبیب را بازی می‌کند که ویژگی‌های خاص خودش را دارد. او دختری دارد که قهرمان قصه خواستگارش است.

رضا داوودنژاد پس از مدت‌ها دوری از عالم بازیگری و گذشت یک‌سال و نیم از بهبودی‌اش، با نقش قادر در این مجموعه هنرنمایی می‌کند. او معتقد است «پنچری» صرفاً یک سریال طنز نیست، بلکه مجموعه‌ای است که قصه‌ای اجتماعی دارد و درباره آدم‌های واقعی است که ممکن است همانند آن‌ها را ببینیم و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما مدلی که به آن نگاه شده است، مدل جذاب و شیرینی است و با وجود این‌که موقعیت‌های تلخی دارد، در عین‌حال لودگی هم ندارد.

مهران غفوریان، مائده طهماسبی، زهره فکورصبور، بهشاد شریفیان، حمید لولایی، رضا داوودنژاد، یوسف تیموری، مریم سعادت، شهره سلطانی، شهین تسلیمی و... ازجمله بازیگران این سریال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.