خرم آباد- مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه کمیته توزیع شورای زکات استان با اشاره به ثواب مدرسه سازی و مشارکت در امر تعلیم و تربیت گفت : فرهنگ مدرسه سازی و مشارکت در تعلیم و تربیت باید به فرهنگی مقدس مبدل شود و مردم باور کنند که ثواب مدرسه سازی کمتر از مسجد سازی نیست.

فرهنگ مدرسه سازی و مشارکت در تعلیم و تربیت باید به فرهنگی مقدس مبدل شود

به گزارش قدس آنلاین، خدانظر دریکوند صبح شنبه در این جلسه به مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی در امر مقدس مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: برچیده شدن محرومیت و بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده و تخریبی یکی از اولویت هایی است که باید برای رفع آن فرهنگ سازی کرد .

وی به حمایت های استاندار لرستان و رایزنی با بنیاد علوی برای جایگزینی مدارس شبه کپری و خشتی گلی اشاره کرد و گفت: با مشارکت بنیاد علوی تعدادی از این مدارس نوسازی خواهد شد .

دریکوند نقش رسانه ملی را در ترغیب مردم به مشارکت در امر مدرسه سازی و نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در تعلیم و تربیت بسیار مهم و حیاتی برشمرد و تاکید کرد: رسانه ملی باید از این ظرفیت بالقوه برای اعتلای تعلیم و تربیت و توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار استفاده کند .

وی نقش ائمه جمعه و جماعات را هم مهم برشمرد و تصریح کرد: باید از ظرفیت این جایگاهها برای تقویت و ارتقای مشارکت مردم بهره گرفت .

دریکوند در ادامه بر این نکته تاکید کرد که نباید حتی یک دانش آموز به بهانه محرومیت مادی از ادامه تحصیل بازبماند و گفت: ممکن است آینده کشور به دست یک دانش آموز روستای رقم بخورد .

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان هم از آمادگی شورای زکات برای همکاری با آموزش و پرورش و تشویق مردم برای مشارکت در ساخت و بهسازی مدارس خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم تا دانش آموزان محروم و نیازمند بتوانند در فضایی مطلوب ادامه تحصیل دهند و استعدادهای خود را شکوفا سازند.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.