«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که رابطه خوبی با خبرنگاران نداشته و ندارد، با انتشار توییتی علیه شبکه «سی‌ان‌ان»، بار دیگر جنجال تازه‌ای به راه انداخته است. توهین‌های ترامپ به خبرنگاران کم‌کم دارد تبدیل به یک سریال دنباله‌دار می‌شود. به ‌این بهانه نگاهی به فهرست بلندبالای توهین‌های ترامپ به خبرنگاران انداخته‌ایم.

سریال آقای ترامپ

رئیس جمهوری که ادب ندارد
بدون‌شک همه مردم دنیا از همان‌روزهای ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ را فرد مؤدب و موجهی نمی‌دانستند، اما او از آن‌زمان تا به امروز که رئیس جمهور آمریکا شده، هر چندوقت یک‌بار با حرکتی جدید، رسانه‌ها، مردم کشورش و همچنین دنیا را غافلگیر می‌کند. ازجمله حرکت‌های جنجالی ترامپ، رفتار بی‌ادبانه و گاه عجیبش با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای است؛ رفتارهایی که از دوران نامزدی او برای انتخابات شروع شد و همچنان ادامه دارد. توهین‌های سریالی ترامپ به خبرنگاران حالا دارای لیست بلندبالایی شده است؛ لیستی که به‌گفته مردم این کشور، باعث شرمندگی آن‌ها شده و ظاهراً رسانه‌ها و مردم طاقتشان از دست این پیرمرد که بیشتر شبیه بچه‌های بی‌تربیت رفتار می‌کند، طاق شده است. ظاهراً ترامپ اصلاً جنبه استفاده از فضای مجازی را ندارد، چون بیشتر دسته‌گل‌هایش را در این فضا و شبکه‌های مجازی به آب می‌دهد. به‌طور مثال ترامپ در تازه‌ترین حرکت گستاخانه‌اش، ویدئویی در توییتر منتشر کرده که در آن درحال کتک‌زدن فردی است که آرم «سی‌ان‌ان» روی سر او خورده است. ترامپ مثل یک کودک یاغی و گستاخ این فیلم را مونتاژ کرده است. جالب است بدانید که ‌این ویدئو مربوط به یکی از مسابقات کشتی‌کچ چندسال پیش در آمریکاست که ترامپ هم در آن حضور داشته است. ترامپ به همین حرکت هم رضایت نداده و به‌جز ویدئو، نام شبکه «سی‌ان‌ان» را به شبکه «اف‌ان‌ان» تغییر داده که مخفف شبکه خبری متقلب می‌شود.

رئیس جمهوری که دشمن خبرنگارهاست
 دشمنی ترامپ با خبرنگاران به‌خصوص شبکه «سی‌ان‌ان» سابقه‌ای طولانی دارد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا که از زمان تبلیغات انتخاباتی خود با شبکه سی‌ان‌ان اختلاف داشت، در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود بعد از رئیس جمهور شدنش اجازه نداد خبرنگار این شبکه از او سؤال بپرسد. او در این گفت‌وگو  این شبکه را رسانه‌ای که اخبار غلط را منتشر می‌کند خواند و گفت: «سازمان «سی‌ان‌ان» وحشتناک است.» نقطه اوج ماجرا زمانی بود که خبرنگار بخت‌برگشته درخواستش را برای گفت‌وگو با ترامپ تکرار کرد و ترامپ درمقابل همه دوربین‌های خبری و رسانه‌های جهان به او پاسخ داد: «ساکت باش!» آن‌زمان پس از این حرکت جنجالی، انجمن خبرنگاران کاخ سفید صدایشان درآمد و با صدور بیانیه‌ای رسمی و بدون این‌که نامی از ترامپ ببرند، ادبیات تند او در کنفرانس مطبوعاتی را محکوم کردند. بدون‌شک آن‌ها نمی‌دانستند که‌ این رفتارها قرار است بارها و بارها توسط رئیس جمهور منتخبشان تکرار شود، وگرنه کمی تندتر با او برخورد می‌کردند. بماند که او در دوران نامزدی انتخاباتی هم روزنامه‌نگاران را موجوداتی کثیف خوانده بود که صداقت ندارند و گفته بود فکر می‌کند اساساً روزنامه‌نگاران خیلی آدم حسابی نیستند.

رئیس جمهوری که مایه خجالت است
این نمونه‌ها را به‌همراه رفتار زشت ترامپ با خبرنگاران زن که چندبار هم تکرار شده، اضافه کنید به حرکت بچگانه جدیدش و آن‌وقت خودتان را بگذارید به‌جای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای که ظاهراً قرار نیست از شر توهین‌های ترامپ خلاص شوند. شاید رئیس جمهور آمریکا با اعتماد به نفس کاذبی که دارد تصور می‌کند با رفتارش توجه رسانه‌ها و مردم دنیا را به خود جلب کرده است، اما درواقع هربار باعث شده که مردم آمریکا درمقابل جهان سرافکنده شده و حتی گاه به‌جای رئیس جمهورشان از مردم عذر بخواهند. به‌طور مثال پس از توهین او به یک خبرنگار زن ایرلندی، یکی از کاربران آمریکایی درمقابل رفتار ترامپ در توئیتر این‌جوری واکنش نشان داد: «عذرخواهی می‌کنیم که رئیس جمهور کشور ما عجیب است و رفتار نامناسبی دارد.» هرچند که ‌این‌بار هم رسانه‌ها و خبرنگاران نسبت به توهین جدید ترامپ واکنش نشان دادند، اما ظاهراً آن‌ها امیدی به بهبود رفتار رئیس جمهورشان ندارند و می‌دانند نمی‌توانند او را ساکت کنند. این ناامیدی و خشم را می‌توان بهطور مثال از واکنش دبیر یکی شبکه‌های خبری آمریکا فهمید که با اشاره به توئیت ترامپ، نوشت: «آمریکای عزیز، می‌خواهم برایت بگریم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.