مشهد- سرپرست ایستگاه ۲۹ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وقوع انفجار ناشی از بنزین در آشپزخانه منزل مسکونی در منطقه خواجه ربیع این کلانشهر خبر داد و گفت: شهروند ۲۶ ساله مشهدی در این حادثه دچار سوختگی شد.

انفجار ناشی از استفاده بنزین در منزل مسکونی باعث سوختگی بانوی جوان شد

به گزارش قدس آنلاین، آتش پاد سوم ایوب خجسته صبح شنبه به وقوع یک حادثه انفجار در منزل مسکونی یک شهروند مشهدی اشاره و اظهار کرد: این انفجار امروز بر اثر شستشوی رنگ های کف زمین با بنزین در آشپزخانه منزل مسکونی یک شهروند در خیابان خواجه ربیع، بلوار بهمن رخ داد.

وی با بیان اینکه متصاعد شدن بخارات موجب انفجار و سوختگی بانوی ۲۶ ساله شد، تصریح کرد: آتش‌سوزی در این منزل خفیف بود و با رسیدن نیروهای آتش‌نشان حریق بسرعت مهار و خاموش شد .

سرپرست ایستگاه ۲۹ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد سوختگی شهروند مذکور را از ناحیه صورت، پا، دست و کمر عنوان کرد و گفت: مصدوم بلافاصله به اورژانس انتقال یافت.

وی بر دقت و توجه بسیار در نگهداری مایعات قابل اشتعال در منزل و ارائه نکات و هشدارهای ایمنی در زمینه نگهداری مایعات قابل اشتعال مانند بنزین تأکید کرد و یادآور شد: از شهروندان می‌خواهیم در زمان بروز حادثه تمام اطلاعات لازم مانند راه‌های دسترسی به محل حادثه و وجود احتمالی مواد قابل اشتعال و سریع‌الاشتعال را به آتش‌نشانان اطلاع‌رسانی کنند.

آتشپاد سوم خجسته با بیان اینکه بنزین قابل اشتعال است، خاطرنشان کرد: بخار بنزین قابل انفجار بوده بنابراین باید محل نگه‌داری بنزین خنک باشد و در معرض تابش خورشید نباشد تا از تبخیر آن جلوگیری شود. نگهداری مایعات قابل اشتعال در منزل، خودرو و کارگاه ها امری نا ایمن و پر خطر است .

به گفته وی، ظروف بنزین و الکل حتی اگر پشت پنجره و در معرض نور آفتاب قرار گیرد احتمال اشتعال دارد.

وی تصریح کرد : شهروندان در صورت ضرورت برای پاک کردن لکه های رنگ بر روی زمین و درها و ... می توانند ضمن باز کردن در و پنجره ها و ایجاد تهویه مناسب، استفاده از ماسک و دستکش و رعایت نکات ایمنی از تینر روغنی استفاده کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.