۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
کد خبر: 545434

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور شناسایی شده است.

آمار مصرف‎کنندگان موادمخدر در کشور

به گزارش قدس آنلاین، فرید براتی سده اظهار داشت:  بحث مهارت‎ها باید در جامعه گسترش پیدا کند به صورتی که همه مردم باید به موضوع مهارت‎ها و اهمیت  آن پی ببرند.

وی تصریح کرد: مردم هزینه زیادی برای آموزش فرزندان خود انجام می‎دهند اما به موضوع مهارت‎ها توجه کمتری می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور  ادامه داد: اگر همه نهادها وارد عمل شوند و مردم در این زمینه توجهی کافی داشته باشند که مهارت ها برای یک زندگی سالم اهمیت دارد.

براتی با بیان اینکه گاهی تصور می‎شود که مهارت‎آموزی در برخی از موضوعات تنها به بهزیستی بازمی‎گردد، افزود: سازمان بهزیستی همواره در تلاش است که برای اقشار مختلف مردم جامعه برای مهارت‎ها در محیط آموزشی، کاری و در محیط های محلی و جامعه‎ای تلاش کند.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانواده، معلولان و کودکان تحت پوشش بهزیستی نیاز به مهارت دارند و باید به آن توجه کنیم ، تاکید کرد: طرح شیوع شناسی اعتیاد در  سازمان بهزیستی از ۲ سال گذشته با همکاری موادمخدر دنبال کردیم و نتایج آن اعلام شده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور  تاکید کرد: نتایج  طرح شیوع شناسی اعتیاد  بیانگر آن است که در کشور ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر  مصرف کنندگان موادمخدر و افرادی که در طول عمر تجربه مصرف مواد مخدر  را دارند، وجود دارد.

۷۵ درصد کودکان کشور مورد تست غربالگری پیری و تنبلی چشم قرار گرفتند

براتی با بیان اینکه میزان مصرف کنندگان مواد مخذر  ۲ میلیون و۸۰۸  هزار نفر اعلام شد، افزود: در سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت‎ها را نیز دنبال می‎کنیم در سال‎های گذشه ۷۵ درصد کودکان کشور را مورد تست غربالگری پیری چشم و تنبلی چشم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه  پیشگری از از اختلالات شنوایی از دیگر اقدمات غربالگری سازمان بهزیستی است، افزود: ۲۳ درصد جامعه نیاز به یک مداخله روانشناختی دارند و در این مسیر نیز سازمان بهزیستی پرتلاش بوده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با بیان اینکه یک هزار و ۸۰۰ مرکز مشاوره در کشور دارد، افزود: کاهش طلاق را در برنامه ششم با همکاری این مراکز دنبال می‎کنیم و ۱۰۰ هزار مداخله در کیس‎ها متقاضی طلاق در سال گذشته در این راستا انجام شد.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.