اصفهان – عضو هیأت نمایندگان و رییس کمیسیون تجارت، ارتباطات و خدمات اتاق بازرگانی اصفهان از برگزاری سومین کنفرانس بین المللی «چهارمین انقلاب صنعتی» با حضور ۴ کشور اروپایی در اصفهان خبر داد.

برگزاری کنفرانس بین المللی «چهارمین انقلاب صنعتی» با حضور ۴ کشور اروپایی در اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسعود گلشیرازی در نشست خبری سومین کنفرانس بین المللی «چهارمین انقلاب صنعتی» تصریح کرد: مهمترین اهداف این همایش که روز بیست و چهارم تیرماه در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود، پیدا کردن مفاهیم اصلی و معرفی کسب و کار های نوین است.

 وی اظهارکرد: اتاق بازرگانی در دوره جدید کمیسیون تجارت، ارتباطات و خدمات را تشکیل داد و در اواخر سال گذشته به عنوان اولین اقدام خود از سند راهبردی تجارت استان اصفهان رونمایی کرد و به تبع آن سایر حوزه‌ها نیز اقدام به تنظیم سند راهبردی کردند.

رییس کمیسیون تجارت، ارتباطات و خدمات اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: این سند زیربنای خوبی است تا فعالیت متولیان حوزه کسب و کار و اقتصاد بر پایه این سند انجام شود.

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیک در کمیسیون تجارت مورد توجه قرار گرفته است، گفت: انقلاب صنعتی اول مربوط  به دو سده‌ای که از ماشین بخار و مکانیزه شدن کارخانه‌ها آغاز شده، می شود، پس از آن انرژی الکتریکی بود که تحولی بنیادین ایجاد کرد و انقلاب سوم نیز در نیم قرن اخیر مطرح شده و محوریت آن IT و استفاده از رایانه‌ ها است.

گلشیرازی افزود: با توجه به اینکه  امروزه وارد انقلاب چهارم شده‌ایم و مباحثی مانند خودروهای بدون سرنشین و پهبادها مطرح است، می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که این انقلاب اخیر چه تغییراتی را در تجارت ما ایجاد می‌کند که این توجه منجر به کسب منفعت برای اقتصاد استان و کشور خواهد شد.

وی یادآور شد: استان اصفهان پایتخت صنعتی ایران است این در حالی است که این استان دچار چالش هایی در این بخش شده که باید برای آن چاره اندیشی شود

رییس کمیسیون تجارت، ارتباطات و خدمات اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: اگر صنعتگران در سیستم های اتوماسیون صنعتی کار نکنند و به روز نشوند، محکوم به فنا خواهند بود.

گلشیرازی با بیان اینکه سومین کنفرانس بین المللی «چهارمین انقلاب صنعتی» با حضور ۴ کشور اروپایی در اصفهان برگزار می شود، تاکید کرد: ۶ میهمان خارجی از کشورهای فرانسه ایتالیا، آلمان و پرتغال در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

در ادامه این نشست خبری، دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی چهارمین انقلاب صنعتی اظهارکرد: استفاده از فناوری اطلاعات روز به روز بیشتر حس می‌شود و در صورتی که از همگام‌سازی اتوماسیون‌های روز عقب بمانیم، محکوم به فنا خواهیم بود.

سعید صنایعی گفت: از جمله محورهای سومین کنفرانس بین‌المللی چهارمین انقلاب صنعتی، مراکز خرید هوشمند، ‌ گردشگری، فناوری‌های نوین و ساختمان‌سازی است و پنل‌های تخصصی به عنوان برنامه جنبی نیز در کنار این کنفرانس برپا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.