ساری- این روزها اگر گذرتان به شهرهای شمالی و سواحل خزر بیفتد، با صحنه های نابهنجار فرهنگی و اخلاقی مواجه خواهید شد این در حالی است که رئیس ستاد اجرایی طرح سالم سازی دریا در مازندران معتقد است وضعیت فرهنگی سواحل بهتر از گذشته شده است.

وضعیت فرهنگی سواحل بهتر از گذشته است

قدس آنلاین - حسین احمدی: این ناهنجاری ها موجب نارضایتی شهروندان شهرهای ساحلی شده و مردم نسبت به این بی مبالاتی گلایه دارند.

در این ارتباط نظر معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران را جویا شدیم که این مساله از سوی ایشان رد و وضعیت سواحل بهتر از گذشته ترسیم شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در پاسخ به اینکه چرا متولیان فرهنگی نسبت به ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی سواحل برخورد جدی نمی کنند، وضعیت فرهنگی سواحل را بهتر از گذشته دانست.

علیرضا یونسی دگفت و گو با قدس آنلاین گفت: در بحث اقدامات فرهنگی تقسیم کار شد تا فعالیت های فرهنگی، اخلاقی و حجاب و عفاف به درستی صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه از چندگانگی فعالیت ها در یک طرح پرهیز شده است، از تقسیم طرح های دریا میان دستگاه های فرهنگی خبر داد.

رئیس ستاد اجرایی طرح سالم سازی دریا در مازندران یادآور شد: اداره کل ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی سپاه و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی پای کار هستند.

یونسی افزود: مدیران شهرک های خصوصی و پلاژها موظف هستند تا بسته های فرهنگی که در اختیارشان قرار گرفته را درمیان مسافران توزیع کنند و در این زمینه باید پاسخگو باشند.

استقرار ناجیان غریق در ۳۶۰ نقطه از سواحل

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از استقرار ناجیان غریق در ۳۶۰ نقطه ساحلی استان خبر داد.

یونسی با اعلام اینکه مسافران تنها در طرح های سالمسازی دریا شنا کنند، اظهار کرد: در زمان افزایش جمعیت گردشگران، این ۳۶۰ نقطه ساحلی امکان دسترسی راحت به دریا را فراهم می کنند.

وی با اشاره به اینکه شنا در این نقاط ممنوع و گردشگران با خطر جانی مواجه خواهند شد، اضافه کرد: این نقاط ساحلی دارای امواج شکافنده و چاله ها و چاه های فراوان بوده و مسافران تنها می توانند دریا را ببینند و دستی به آب بزنند.

رئیس ستاد اجرایی طرح سالم سازی دریا در مازندران با اعلام اینکه طرح های دریا درجه بندی شدند، گفت: دستگاه های اجرایی شامل بهداشت، محیط زیست، علوم پزشکی و سازمان گردشگری حضور فعالی در سواحل داشته و در صورت مشاهده تخلف، خاطیان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

۹۵ طرح دریا میزبان مسافران

یونسی از وجود ۹۵ طرح سالمسازی دریا در سواحل مازندران خبر داد و افزود: مازندران بیشترین طرح های دریا در استان های ساحلی را داراست.

وی به رشد ۲۰ درصدی حضور مسافران در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: مدیران طرح های دریا موظف شدند تا با استفاده از نیروهای موسسه انتظام، امنیت طرح ها را تامین کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اینکه مدیران شهرک های خصوصی و پلاژهای سازمان های دولتی موظفند نظام نامه ساماندهی سواحل را اجرا کنند، تاکید کرد: اجازه بهره برداری از متخلفین سلب و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.