یزد - یک گروه سرمایه گذار کشور کره جنوبی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در زمینه ساخت و راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی و تولید انرژی برق در شهرستان بافق از توابع استان یزد اعلام کرد.

سرمایه گذاران کره جنوبی برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان بافق اعلام  آمادگی کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازامور اقتصادی و دارایی استان یزد، نشست هماهنگی و بررسی مسایل و مشکلات این گروه سرمایه گذار با حضور مسئولان اقتصادی، سرمایه گذاری و نمایندگان دستگاههای عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در محل این مرکز برگزار شد.

مدیر گروه سرمایه گذاری کره جنوبی در این نشست با قدردانی از میهمان نوازی یزدی ها، فرصت های سرمایه گذاری در استان یزد را خوب ارزیابی کرد و گفت: کشور کره جنوبی با همکاری شرکت های ژاپنی و چینی در حال سرمایه گذاری در ایران است.

هونگ جون لی  اظهارداشت: در ادامه همکاری های اقتصادی ما با جمهوری اسلامی ایران، یزد را برای فعالیت های سرمایه گذاری مورد بررسی و مطالعه قرار دادیم و در آینده سرمایه گذاری های خود را در بافق انجام خواهیم داد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم گفت: تاکنون چندین نشست برای بررسی مسایل این گروه سرمایه گذار تشکیل و مشاوره های لازم برای تسهیل و تسریع در فرآیند سرمایه گذاری این پروژه  داده شده است و آنها بازدیدها و نشست هایی با مسئولان شهرستان بافق داشته اند و جوانب موضوع را بررسی کرده اند.

محمد دهقان منشادی افزود: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی بافق با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات برق در سال و حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلار در حال اخذ  مجوزهای لازم  می باشد و پیگیری خواهیم کرد تا هرچه زودتر به نتیجه برسد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری یزد در این نشست روابط اقتصادی و تجاری ایران با کره جنوبی را مناسب خواند و گفت: روند موجود و چشم انداز آینده بیانگر آن است که این روابط مستحکم تر خواهد شد.

نورالدینی افزود: در گذشته بخش های دولتی و خصوصی کره جنوبی در پروژه های سرمایه گذاری ایران مشارکت داشتند و این روند همچنان ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه ساز وکار لازم برای سرمایه گذاری خارجی در ایران فراهم است، آمادگی استان را برای انجام این گونه فعالیت ها اعلام کرد و اظهار داشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد، متولی حمایت از سرمایه گذاران خارجی است و در چارچوب قوانین و مقررات آنها را مورد حمایت قرار خواهد داد.

این مسئول تصریح کرد: استان یزد در زمینه جذب سرمایه گذاری در بخش های صنعت، معدن، گردشگری و غیره از استان های برتر کشور می باشد. 

در این نشست در خصوص مجوز های زیر بنایی پروژه سرمایه گذاری بافق از جمله زمین، آب ، برق ،گاز و غیره بحث و تبادل نظر شد و نمایندگان دستگاههای مرتبط ضمن آمادگی برای هرگونه همکاری و تسریع در صدور مجوز های لازم قول پیگیری و همکاری دادند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.