۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 545573

بدعهدی و بد قولی آمریکا امروز برهمه ثابت شده اســت و نکته بارز آن برخورد آمریکا با موضوع برجام بود.

آمریکا نماد بی اعتمادی در جهان

قدس آنلاین - بدعهدی و بد قولی آمریکا امروز برهمه ثابت شده اســت و نکته بارز آن برخورد آمریکا با موضوع برجام بود.

از طرفــی، در چند ماهه اخیر این کشــور تعهدهای مختلف خود با کشورهای دیگر را نیز نقض کرده اســت که آخرین آن معاهده آب و هواست، اگرچه دولت قبلی آمریکا آن را امضا کرد اما ترامپ آن را نقض کرده است. بعضی قراردادهای دیگر آمریکا با کشورهای دیگر نیز همین حالت برای آن ها در ماه های اخیر رخ داده که باعث شــده اســت امروز مردم کشــورهای دیگر جهان آمریکا را نماد بــی اعتمادی در جهان معرفــی کنند، زیرا امروز نمی توان بر تصمیماتی که این کشور و شخص ترامپ اتخاذ می کند تکیه و اعتماد کرد و در هر حالت یا وضعی شــرایط تغییر پیدا می کند، تعطیلی سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مختلف گواهی بر این موضوع است.

از ســوی دیگر، در یک بــازه زمانی ترامپ عربســتان را مــورد حملــه دیدگاه هــا و ســخنرانی های خودش قــرار داد، اما وقتی سعودی ها به او رشــوه و پول دادند از آن ها تعریف و تمجید کرد. همین رویکرد و برخورد آمریکا با برخی کشورهای اروپایی، روسیه و چین نیز در این چند ماه گذشــته به کرات اتفاق افتاده اســت. نظیر چنین اقداماتی از سوی ترامپ باعث شده است که یک سونامی و سیل عظیمی علیه آمریکا در کشورهای مختلف شــکل بگیرد و انزجار ملت ها از این نظام سلطه افزایش پیدا کند و این کشور را به سمت منزوی شدن پیش ببرد.

این وضعیت آن قدر نامناسب است که حتی خود آمریکایی ها نیز به این نتیجه رسیدهاند که ترامپ تعــادل روحی و روانــی ندارد و براســاس خبرهای غیررسمی یک گروه ۱۱ نفره از کنگــره آمریکا تصمیم گرفته اند که ســلامت عقلی ترامپ را مورد بررسی قرار دهند، زیرا ترامپ بر اســاس پیشینه فساد و پولشــویی که دارد دچار یک ویژگی بسیار متزلــزل کننده اســت و آن غیر قابل پیش بینی بودن شــخص ترامپ است که با ادامه این رویکرد بدون تردید موقعیت آمریکا در تمامی زمینه ها به سمت تنزل پیش می رود و از قدرت تأثیرگذاری این کشور در نظام بین الملل بدون تردید کاسته شده و باعث خواهد شــد تصمیمات جهانی بــدون نقش فعال آمریکا اتخاذ شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.