بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از خسارت وارد شدن به ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان براثر زلزله ۲۳ اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: ۳۱۹ میلیارد تومان برای جبران خسارت زلزله در خراسان شمالی اختصاص یافت

۳۱۹ میلیارد تومان برای جبران خسارت زلزله در خراسان شمالی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از اختصاص حدود سه هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان برای جبران خسارت زلزله و ۱۸۸ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات و بازسازی تاسیسات زیربنایی در جلسه هیات دولت برای خراسان شمالی خبر داد.

علی نیا گفت: تشکیل ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان از تاکیدات استاندار خراسان شمالی است که به صورت هفتگی همه اقدامات و وظایف تعیین شده برای سازمان ها مورد رصد و پیگیری قرار می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز گفت: تاکنون با ۱۳ گروه ماشین آلات، آواربرداری ۸۵۶ واحد مسکونی انجام شد.

محمدی افزود: تاکنون هزار و ۸۶۲ پرونده بهسازی و بازسازی مسکن زلزله زدگان تشکیل شد که ۸۶۴ پرونده به بانک ها معرفی و از این تعداد ۶۵۰ پرونده منجر به انعقاد قرار داد شد.

 وی از پی کنی ۳۷۵ واحد و اجرای ۱۴۸ فندانسیون در روستاها  و ۵۷ اسکلت بندی و  ۹ سقف نیز خبر داد.

گفتنی است؛ زلزله ۲۳ اردیبهشت ماه امسال به ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خراسان شمالی  خسارت وارد کرد که از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ واحد روستایی و ۲ هزا رو ۵۰۰ واحد شهری، کاملا تخریب شد و قابل سکونت نیست.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.