خرم آباد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: سالیانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب برداشت می شود که ۸۰ میلیون مترمکعب آن به فروش می‌رسد.

 سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب برداشت می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهندس حمیدرضا کرموند در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند مربوط به یک یا دو سال نیست.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلانی که وجود دارد همه ساله این موضوع روی کارهای اقتصادی مطرح است.

کرموند در ادامه اظهار کرد: صرفه‌جویی مقوله پیچیده‌ای است و هر کس به فراخور خود از آن دریافتی دارد که واقعیت، مصرف به اندازه و مورد نیاز است.

این مسئول با بیان اینکه مصرف آب با توجه به وضعیت اقلیم حاکم بر کشور که گرم و خشک بوده و خشکسالی است روی صرفه‌جویی تاکید مضاعفی می‌شود، یادآور شد: در استان برداشت بی‌رویه از حوزه‌های زیرزمینی باعث افت شدید سفره‌های زیرزمینی شده و حال با مشکلاتی در این زمینه مواجهیم.

وی تصریح کرد: وضعیت کوهدشت بحرانی بوده و تنش شدید آبی حکمفرماست.

مدیرعامل آبفای لرستان افزود: تلاش‌های زیادی برای مبارزه با بی آبی و کم‌آبی می‌شود اما صرفه‌جویی می‌تواند این خط قرمز بحرانی را بردارد.

وی گفت: تنش آب یعنی منابع تامین آب از محدوده شهری خارج و از مکانی دورتر استحصال و مقدار مصرف بیش از منابع باشد بحران می‌شود.

کرموند ادامه داد: در کوهدشت حدود ۳۲۰ متر باید حفاری شود تا به آب رسید و چاه‌های صدمتری کاملا خشک شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه بحث آب تنها یک فاکتور نیست و آیتم‌های زیادی را شامل می‌شود، عنوان کرد: همچنین در بعصی مناطق مانند سپیدددشت و رومشکان کیفیت آب تغییر کرده و در مرز از بین رفتن است.

وی با تاکید بر رعایت مصرف بهینه و رعایت صرفه‌جویی بیان کرد: در حال حاضر میزان پرت آب در استان ۲۵ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.