بردسکن- مدیر بنیاد مسکن بردسکن از صدور پایان کار برای ۲ هزار واحد مسکن روستایی طی ۱۲ سال گذشته تاکنون دراین شهرستان خبرداد.

صدور پایان کار برای ۲ هزار واحد مسکن روستایی در بردسکن

احسان میری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:  با توجه به خطر پذیری منطقه از جمله زلزله ، سیل و  نشست زمین در راستای طرح مقاوم سازی منازل روستایی تاکنون از مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد فقط بیش از ۳۰ درصد آن بازسازی و نوسازی شده است.

وی عنوان کرد: سهمیه شهرستان بردسکن از تسهیلات طرح مقاوم سازی منازل روستایی از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۳ هزار فقره بوده است که ازاین تعداد  ۲ هزار و ۵۰۰ فقره معرفی به بانک و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد انعقاد قرارداد صورت گرفته است و در مجموع تاکنون برای ۲ هزار واحد روستایی پایان کار صادر شده است.

میری اظهارداشت: علی رغم اینکه دولت تدبیر و امید تسهیلات طرح مقاوم سازی منازل روستایی را به ۲۰ میلیون تومان افزایش داده است و به صورت قرض الحسنه با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله در اختیار متقاضیان قرار می دهد اما  روستاییان عزیز رغبتی  ندارند که ازاین تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: برای اطلاع رسانی ازاین مهم کارشناسان این مدیریت به تک تک روستاها مراجعه و روستاییان را از این مهم  آگاهی داده اند که امید است از شرایط به وجود آمده  که به صورت ضامن های زنجیره ای است  روستاییان از این تسهیلات استفاده کنند.

وی اظهارداشت:  براساس آمار واحدهای مسکن روستایی ۷۰درصد واحدهای دیگر روستاها فرسوده و غیر مقاوم هستند که می طلبد روستاییان نسبت به بازسازی و نوسازی منازل خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.