مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را در بهار ۹۶ کسب کرد .

نرخ بیکاری در استان مرکزی به ۷ و ۴ دهم درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی محمدتقی آبایی هزاوه افزود: نرخ بیکاری کشور در بهار ۹۶ به ۱۲.۶ درصد رسیده است .

وی بیان کرد: در این مدت استان های چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه با بیش از ۲۰ درصد بالاترین نرخ بیکاری و استان مرکزی با هفت و چهار صدم درصد کمترین نرخ بیکاری را در بین استان های کشور داشته است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ۱۸ استان کشور در بهار ۹۶ امسال دارای نرخ بیکاری پایین و ۱۳ استان دارای نرخ بیکاری بالاتر از نرخ متوسط کشور بوده اند .

آبایی هزاوه عنوان کرد: استان مرکزی سال گذشته نیز پایین ترین نرخ بیکاری کشور را به دست آورد و امید است این مهم تا پایان سال جاری حفظ شود .

وی گفت: در سه ماه اول امسال بر اساس آمارهای سامانه رصد و ایجاد اشتغال در مراکز کاریابی، هزار و ۸۹۰ اشتغال در استان مرکزی ایجاد شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد جمعیت فعال کشور در بهار ۹۶ با افزایش ۹۲۰ هزار و ۹۲۸ نفر نسبت به بهار سال ۹۵ به ۲۶ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۳۲۸ نفر، جمعیت شاغل کشور با افزایش ۷۰۳ هزار و ۶۳۷ نفر به ۲۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۳۵۵ نفر و نرخ مشارکت اقتصادی کشور با افزایش یک و یک واحد درصد نسبت به دوره مشابه قبل به ۴۰ و ۶ صدم درصد رسیده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.