طبس- متخصص جراح عمومی بیمارستان طبس گفت: در عمل جراحی انجام شده توده‌ای به وزن ۶ کیلوگرم و قطر ۴۰ سانتی‌متر از داخل شکم بیمار بانوی جوان طبسی خارج شد.

تومور ۶ کیلویی از بدن خانم جوان طبسی خارج شد

به گزارش قدس آنلاین، احمد اعتضادپور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تومور ۶ کیلویی خارج شده از شکم بیمار اظهار داشت: طی هفته گذشته یک بیمار خانم جوان به علت بزرگ شدن تدریجی شکم مراجعه کرده بود که متوجه شدیم یک توده حجیم داخل شکم وی قرار دارد که بعد از اقدامات انجام شده سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن بیمار برای انجام عمل جراحی آماده شد که در عمل جراحی انجام شده توده‌ای به وزن ۶ کیلوگرم و قطر ۴۰ سانتی‌متر از داخل شکم بیمار خارج شد.

وی تصریح کرد: این توده از داخل لگن بیمار شروع شده و تا ناحیه معده گسترش پیدا کرده بود که ۸۰ درصد فضای شکم را پر کرده و به صورت کامل و بدون آن که باقی‌مانده‌ای داشته باشد از شکم بیمار خارج شد و مریض حال عمومی خوبی داشته و در بخش بستری است که طی روزهای آینده مرخص می شود.

متخصص جراح عمومی بیمارستان طبس بیان داشت: نکته قابل تامل در مورد این بیمار این است که افراد جامعه به خصوص خانم‌های جوان توجه داشته باشند که هر گونه حالت نفخ یا سنگینی شکم و یا مشکلات کم‌خونی و احساس خستگی همیشگی را جدی بگیرند و به متخصص مراجعه کنند.

اعتضادپور عنوان داشت: این بیمار آن گونه که خود اظهار می‌کرد طی یک سال اخیر دچار سرفه بوده و به پزشکان مختلف مراجعه کرده بود و این توده طی ترشح، مشکلات سرفه‌ای برای بیمار ایجاد کرده بود که کمتر این موضوع در بیماران اتفاق می‌افتد و به بزرگ شدن شکم توجه نمی‌کنند.

وی با توجه به اینکه بعد از عمل جراحی سرفه‌های مریض کم شده و مشکلش بسیار کمتر شده است گفت: به صورت کلی ما هر توده یا قسمتی از بدن بیمار را که جدا کنیم برای بررسی آسیب شناسی ارسال می‌کنیم تا ماهیت توده مشخص و براساس ماهیت توده تصمیم بر ادامه درمان گرفته شود و در ظاهر این توده به نظر نمی‌آید نیاز به اقدام خاصی باشد و هنوز منتظر جواب پاتولوژی هستیم.

متخصص جراح عمومی بیمارستان طبس افزود: طی دوران تحصیل کمتر این جور موارد بوده اما طی هفته گذشته دو مورد مشابه داشته‌ایم که به خوبی مشکل برطرف شد و این هشدار به ما می‌دهد که خانم‌های جوان درد در ناحیه شکم و تغییر آن را جدی بگیرند و سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.