وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارتقای سطح سلامت در کشور علاوه بر افزایش مراکز، تجهیزات و خدمات درمانی، نیازمند فرهنگ سازی و نهادینه کردن مقوله پیشگیری است.

ارتقای سطح سلامت در کشور نیازمند نهادینه‌سازی فرهنگ پیشگیری است

به گزارش قدس آنلاین، حسن قاضی زاده هاشمی یکشنبه شب در همایش تجلیل از خیرین سلامت شهرستان دلیجان اظهار داشت: در بخش سلامت دولت کنونی و دولت های پیشین کارهای بسیاری را انجام داده اما کارهای بسیار دیگری باید انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در استان مرکزی نیز وضعیت مطلوبی از نظر شاخص های بهداشت و درمان وجود نداشت و در مقایسه با بسیاری از استان ها شرایط مطلوبی نداشت که در سال های اخیر نسبتا شرایط در این رابطه بهتر شده است و البته در کل کشور شاهد ارتقای وضعیت بهداشت و درمان بوده ایم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: زمانی از کشورهای دیگر در حوزه سلامت عقب بودیم و در حال حاضر نیز در این زمینه از تعدادی کشورها عقب هستیم و کارهای بسیاری باید انجام شود و در این رابطه مجلس و دولت و دستگاه های مرتبط با همکاری و تعامل حرکت کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان ساخت: طرح های حوزه سلامت کشور هم اکنون دوران شیرخوارگی را سپری می کند و برای اینکه بتواند جوان برومند و ریشه داری شود باید زمان خود را بگذراند تا اقدامات لازم در راستای اجرای آن انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین نیازهای مردم در رابطه با حوزه سلامت، ارتقای بهداشت عمومی است که بخشی از این اقدامات به حوزه درمان مربوط نمی شود و علاوه بر تامین اعتبار، نیاز به فرهنگ سازی برای پیشگیری نیز دارد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در حوزه درمان نیز صرف داشتن ساختمان کافی نیست و نیاز است نیروی تخصصی کارآمد در مراکز درمانی حضور داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در شهرستان دلیجان نیز کارهای ارزشمندی در حوزه درمان و سلامت انجام شده که بخش عمده ای از آن با کمک خیران صورت گرفته و بایستی متخصصین مراکز درمانی در این شهرستان افزایش یابند تا خدمات رسانی مطلوب به مردم انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.