اراک- وزیر بهداشت و درمان گفت: ارتقاء سطح سلامت در کشور نیازمند نهادینه‌سازی فرهنگ پیشگیری است.

ارتقاء سطح سلامت نیازمند پیشگیری است/رفع مشکلات حوزه بهداشت ودرمان نیاز به کمک همگان دارد

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در سفر به شهرستان‌های دلیجان و محلات گفت:ارتقاء سطح سلامت در کشور علاوه بر افزایش مراکز، تجهیزات و خدمات درمانی، نیازمند فرهنگ سازی و نهادینه کردن مقوله پیشگیری است.

هاشمی افزود: طرح‌های حوزه سلامت کشور هم اکنون دوران شیرخوارگی را سپری می‌کند و برای اینکه بتواند جوان برومند و ریشه داری شود باید زمان خود را بگذراند تا اقدامات لازم در راستای اجرای آن انجام شود.

وی اضافه کرد:یکی از مهمترین نیازهای مردم در رابطه با حوزه سلامت، ارتقاء بهداشت عمومی است که بخشی از این اقدامات به حوزه درمان مربوط نمی‌شود و علاوه بر تامین اعتبار، نیاز به فرهنگ سازی برای پیشگیری نیز دارد.

وزیر بهداشت و درمان ادامه داد:در حوزه درمان هم صرف داشتن ساختمان کافی نیست و نیاز است نیروی تخصصی کارآمد در مراکز درمانی حضور داشته باشند.

رفع مشکلات حوزه بهداشت ودرمان نیاز به کمک همگان دارد

وی تصریح کرد: باید همچون دوران دفاع مقدس و بازسازی، همه کمک کنند و تعامل و هم افزایی داشته باشند تا بتوانیم مشکلات حوزه بهداشت و درمان را رفع کنیم.

هاشمی افزود:مشکلات کشور امروز کم نیست، راه طولانی را آمده ایم که باید تداوم یابد، مردم گرفتار مشکلات معیشتی وغیره هستند که باید تمام دستگاه‌ها و مسئولان در راستای خدمات به مردم و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

وی اضافه کرد:کشور پهناور و نیازهای حوزه درمان متعدد و مختلف است چراکه با وجود سه برابر شدن متخصصان طی چهار سال اخیر، در برخی از رشته‌های پزشکی هم اکنون با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم و نیروهای متخصص پزشکی در 450رشته مختلف باید پرورش یابند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌های پزشکی کشور توسعه داده نشده، امکانات و فضاهای آموزشی افزایش پیدا نکرده و با وجود آنکه سالانه هشت هزار نفر در رشته پزشکی وارد دانشگاه می‌شوند، از این میان تنها 60 نفر جراح متخصص مغز تربیت می‌شوند.

وی ادامه داد:قطعا یکی از اهداف دولت آتی تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت است و در این رابطه نیاز است که از همکاری و تعامل برخوردار باشیم.

وزیر بهداشت یادآور شد:در شهرستان دلیجان کارهای ارزشمندی در حوزه درمان و سلامت انجام شده که بخش عمده‌ای از آن با کمک خیران صورت گرفته و بایستی متخصصین مراکز درمانی در این شهرستان افزایش یابند تا خدمات رسانی مطلوب به مردم انجام شود.

وزیر بهداشت در دلیجان ضمن افتتاح پایگاه سلامت امام حسین از مرکز بهداشتی درمانی مرکز جامع سلامت شهر نیمور دیدن کرد و سپس درمحلات از پروژه خیر ساز دیالیز امام رضا دلیجان دیدن کردو از بیمارستان امام خمینی (ره) محلات سرکش کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.