بعضی‌ها تا اسم چینی به گوششان می‌خورد، یاد آن جنس‌های بی‌کیفیت با تاریخ مصرف نهایتاً چندهفته‌ای می‌افتند که چاره‌ای جز دور انداختن‌شان برای آدم نمی‌ماند. البته حق هم دارند، چون اکثر اجناس چینی که در کشور ما فروخته می‌شود، از نوع بی‌کیفیت‌اش بوده که درعرض چندهفته خراب می‌شوند و آدم را مجبور می‌کنند تا دیگر به‌سمت made in china نرود.

الو… چین...؟!

پیمان صادق زاده / بازار گوشی هم به همین شکل است. چندوقتی‌ است که گوشی‌های چینی کپی‌شده از سایر برندهای معروف جهان وارد بازار شده‌اند که با قیمت بسیار پایین به فروش می‌رسند. البته همان‌طورکه از قدیم‌ گفته‌اند، «هرچقدر پول بدی، همان‌قدر آش می‌خوری». بنابراین نباید انتظار بالایی از این گوشی‌های کپی‌شده داشت و آن‌ها را با سایر گوشی‌های هوشمند مقایسه کرد. اما مطلب امروز ما در رابطه با این گوشی‌های کپی نیست، بلکه درمورد گوشی‌های باکیفیتی‌ است که شرکت‌های آن‌ها در چین فعالیت می‌کنند. چندسالی‌ است که بازار این مدل از گوشی‌های چینی حسابی داغ شده و روز به روز هم در بازارهای جهانی معروف‌تر می‌شوند. کمپانی‌های بزرگی مثل هواوی، شیائومی، وان‌پلاس و... ازجمله تولیدکنندگان این گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند. قیمت پایین و در عین‌حال امکانات و مشخصات بالایشان باعث شده تا اکثر مردم به‌سمت خرید این مدل از گوشی‌ها جذب شوند و آن‌ها را خریداری کنند. در ادامه این مطلب قرار است با هم چند نمونه از بهترین گوشی‌های این کمپانی‌های چینی را بررسی کنیم تا شما هم از قدرت بالای آن‌ها و توان رقابتشان با سایر برندهای معروف دنیا، باخبر شوید.

آنر مجیک / Honor Magic
آنر مجیک شاید یکی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی نباشد، اما بی‌تردید یکی از قدرتمندترین‌های آن‌هاست. صفحه نمایش 5 اینچی به‌همراه  4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی باعث شده تا بین گوشی‌های هوشمند چینی، یک محصول منحصربه‌فرد باشد. یک پردازنده 64 بیتی 8 هسته‌ای نشان می‌دهد که از لحاظ قدرت سخت‌افزاری می‌توان روی آن حساب باز کرد و دوربین 12 مگاپیکسلی‌اش هم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

شیائومی می میکس / Xiaomi Mi MIX
شیائومی «می میکس» یکی دیگر از گوشی‌های منحصربه‌فرد حاضر در لیست بهترین گوشی‌های چینی بازار است. البته شیائومی «می میکس» یک فبلت غول‌پیکر با 6.4 اینچ صفحه نمایش است. پس در درجه اول اگر از گوشی‌های بزرگ خوشتان نمی‌آید، سمتش نروید. این گوشی فاقد حاشیه‌های زیادی در دو سمت چپ و راست و قسمت بالایی نمایشگر خود است و تنها کمی حاشیه در زیر آن رؤیت می‌شود. برای این گوشی دو نسخه ارائه شده؛ یکی مجهز به رم 4 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی و دیگری، رم 6 گیگابایتی به‌همراه حافظه 256 گیگابایتی.

میزو پرو 6 پلاس / Meizu Pro 6 Plus
کمپانی میزو که اسمش به‌تازگی وارد میدان رقابت گوشی‌های هوشمند شده، توانسته با پرچمدار جدید خود یعنی میزو «پرو 6 پلاس» نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. این گوشی تمام‌فلزی از یک نمایشگر 5.7 اینچی فول اچ‌دی آمولد برخوردار است. ازنظر قدرت سخت‌افزاری هم خیالتان راحت باشد! درحالی‌که یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی انتخابی 32 یا 128 گیگابایتی و پردازندۀ 8 هسته‌ای مدل پردازنده سامسونگ، قدرت این گوشی را تأمین می‌کند، یک باتری بزرگ 3400 میلی‌آمپر ساعتی هم می‌تواند خیال شما را از لحاظ قدرت نگهداری شارژ راحت کند.

آنر 8 / Honor 8
بازهم هواوی با یک گوشی جذاب دیگر! پیشنهاد می‌کنم اگر به‌دنبال یک گوشی ارزان‌قیمت نسبت به مشخصاتش و در عین‌حال بسیار شیک هستید، «آنر8» را از دست ندهید. بدنۀ این گوشی از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده که زیبایی خاصی به گوشی داده است. همچنین دوربین دوگانه بسیار جذابی که در این گوشی به‌کار گرفته شده، باعث شده فروش شگفت‌انگیزی برای هواوی رقم بزند. یک نمایشگر 2/5 اینچی فول اچ‌دی همراه با رم 4 گیگابایتی و چیپست 64 بیتی 8 هسته‌ای از مشخصات قابل‌قبولی است که در این گوشی هوشمند استفاده شده است.

شیائومی می نوت 2 / Xiaomi Mi Note 2
یکی دیگر از گوشی‌های قدرتمند شیائومی «می نوت 2» است. البته این گوشی درحقیقت پرچمدار فبلت‌های شیائومی به حساب می‌آید که سال گذشته رونمایی شد. بعد از آن مدل‌های دیگری از شیائومی وارد بازار شدند، اما توان رقابت با زیبایی و قدرت سخت‌افزاری این مدل را نداشتند. نمایشگر 7/5 اینچی خمیده آمولد باعث ایجاد زیبایی خاصی در این گوشی شده است. از لحاظ سخت‌افزاری هم از یک رم 4 و یا در نسخۀ دیگر، 6 گیگابایتی بهره می‌برد. اندروید 6 مارشمالو به‌صورت پیش‌فرض بر روی این گوشی نصب شده، اما هم اکنون آپدیت اندروید 7 نوقا هم برایش ارائه شده است.

وان پلاس 3 تی / OnePlus 3T
وان پلاس «3 تی» یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های موجود در لیست بهترین گوشی‌های چینی بازار جهان است که از سخت‌افزاری جذاب و قدرتمند بهره می‌برد. این گوشی با این‌که قیمت چندان بالایی ندارد، اما از یک نمایشگر 5/5  اینچی فول اچ‌دی و رم 6 گیگابایتی به‌همراه حافظه داخلی 64 / 128 گیگابایتی برخوردار است. اگر قصد خرید وان پلاس را دارید، پیشنهاد می‌کنم چندماه دیگر صبر کنید تا نسخۀ «وان پلاس 5» وارد بازار شود. مشخصات منتشرشده از این گوشی نشان می‌دهد که رقیب اصلی آیفون 7 اپل محسوب می‌شود و از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حتی از سایر پرچمداران بزرگ دنیا، بهتر است.  

هواوی پی 10 و پی 10 پلاس / Huawei P10 & P10 Plus
اعضای خانواده هواوی P10 از قدرتمندترین محصولاتی هستند که کمپانی هواوی تابه‌حال تولید کرده است. این دو برادر یعنی «پی10» و «پی10 پلاس» از بدنه‌ای تماماً فلزی برخوردارند. هرچند مدل پلاس «پی10» گوشی بزرگ‌تری است و صفحه نمایش 5/5 اینچی دارد، اما در سایر مشخصات فنی و سخت‌افزاری، این دو برادر دوقلو محسوب می‌شوند و کاملاً مثل‌هم هستند. پردازندۀ این دو تلفن هوشمند 8 هسته‌ای‌ است و یک دوربین دوگانه با لنزهای20 و 12 مگاپیکسلی با برند لایکا بر روی قاب پشتی آن‌ها، جذابیت بیشتری برایش ایجاد کرده است.

شیائومی می 6 / Xiaomi Mi 6
 سرانجام به بهترین انتخاب در بین گوشی‌های هوشمند چینی موجود در بازار می‌رسیم. البته همان‌طورکه گفتم «وان پلاس 5» هنوز وارد بازار نشده است، وگرنه با توجه به مشخصات منتشرشده از آن، هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری از شیائومی «می 6» قدرتمندتر است. اما شیائومی «می 6» ساخته‌شده از ترکیب شیشه و فلز است، به همین دلیل از لحاظ زیبایی نمی‌توان از آن ایراد گرفت. رم 6 گیگابایتی‌اش باعث شده تا با بسیاری از پرچمداران معروف جهان مثل گلکسی «اس 8» و یا «جی 6» ال جی رقابت کند. همچنین این گوشی از نمایشگر 5.15 اینچی فول اچ‌دی و اندروید 7 نوقا برخوردار است. دو لنز 12 مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی زیبای «می 6» قرار گرفته که نشان می‌دهد برای عکاسی و فیلم‌برداری، گزینه بسیار مناسبی است. اگر به‌دنبال یک گوشی قدرتمند که رقیب اصلی پرچمداران شرکت‌های بزرگ مثل سونی، سامسونگ و یا ال‌جی باشد، هستید و در عین‌حال می‌خواهید قیمت مناسبی هم داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم شیائومی «می 6» را از دست ندهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.