قزوین- استاندار قزوین گفت: آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی در استان باید بر اساس نیاز بازار تنظیم و برنامه ریزی شود تا زمینه اشتغال را فراهم کند.

آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازار باشد

به گزارش قدس آنلاین، فریدون همتی در کارگروه اشتغال استان که یکشنبه شب دراستانداری برگزارشداظهارداشت: باید با تشکیل کمیته مهارت با استفاده از نخبگان و استادان دانشگاه از ایده های برتر برای آموزش های فنی و حرفه ای استفاده کرد تا به نتایج خوبی دست یافت.

استاندار تصریح کرد: یک گروه باید برای بازاریابی اقدام کند و بخش آموزش ها نیز فعال شود تا در مسیر درست حرکت کنیم.

وی اضافه کرد:در نظام فنی و حرفه ای نباید بدون برنامه و هدف جلو برویم و هزینه ها را هدر دهیم بلکه لازم است در یک اقدام کارشناسی نیاز کارخانه های مواد غذایی، شیشه و سرامیک، قطعه سازی و سایر محصولات را شناسایی و برای مهارت آموزی آن اقدام کرد.

رشته های مهارتی با پشتوانه تفکر باشد

همتی گفت:پشت رشته های فنی وحرفه ای بایدتفکر واندیشه باشد وبا برنامه ریزی و تصمیم گیری درست و منطقی به همه نیازها پاسخ داد.

تشکیل کمیته مهارت در فنی حرفه ای

وی اضافه کرد: با تشکیل کمیته مهارتی می توانیم چشم انداز آموزش های فنی و حرفه ای راترسیم کرده و با رفع نواقص گذشته به صورت هدفمند گام برداریم تا در کنار کسب مهارتهای فنی زمینه اشتغال مهارت آموزان بیشتر از گذشته فراهم شود.

استاندار یادآورشد: باید آموزش ها کیفی و هدفمند باشد تا ۹۰ درصد مهارت آموزان بتوانند مشغول کار شوند و در این راه تعداد برای ما مهم نیست بلکه کیفیت اهمیت دارد و اگر به جای ۱۶ هزار مهارت آموز حتی یک هزار نفر آموزش ببینند اما مشغول کار شوند برای ما بهتر است.

همتی تصریح کرد:باید امسال کاری متفاوت والگویی اجرا کنیم تا در کشور شاخص باشدبه گونه ای که وضع موجود را حرفه ای تر کرده و به ارتقاء کیفی آموزش ها کمک کنیم.

مهارت آموزی نیروهای بومی در اولویت باشد

استاندار یادآورشد:هرچند نمی خواهیم دوره های آموزشی محدود گروه خاصی باشد اما انتخاب مهارت آموزان باید از میان افراد بومی استان باشد تا بتوانیم بیکاری را حل کنیم.

وی اظهارداشت: در سال گذشته حدود ۲۲ هزار شغل ایجاد کردیم که بخشی از این افراد از استانهای دیگر بودند و به همین دلیل نرخ بیکاری کمتر کاهش یافت که لازم است در برنامه های امسال به اشتغال افراد بومی اهمیت بیشتری دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.