ایلام- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: مصرف آب در سطح روستاهای استان به شدت افزایش یافته و صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی؛ بهترین و مهمترین راهکار برای عبور از بحران آب است.

صرفه جویی؛ مهمترین راهکار برای عبور از بحران آب است

به گزارش قدس آنلاین، نورالله تیموری روز دوشنبه در مصاحبه با جمعی از رسانه های دیدارای و شنیداری استان با تقدیر از زحمات خبرنگاران و تلاشگران عرصه خدمت و اطلاع رسانی، اظهار داشت: در سطح استان ایلام ۵۷۸ روستا وجود دارد که جمعیتی بالغ بر ۱۷۷ هزار نفر در این روستاها سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۹ درصد روستاهای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند، افزود: هم اکنون ۵۱ روستای استان بصورت سیار از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با بیان اینکه این شرکت حدود پنج هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی دارد، بیان داشت: متوسط قیمت تمام شده برای تأمین هر مترمکعب آب در استان بیش از ۱۵ هزار ریال است که به ازاء هر مترمکعب، تنها ۲۰۰۰ ریال از مشترکین آب بهاء دریافت می شود.

نورالله تیموری با اشاره به اینکه متوسط مصرف سرانه هر نفر در سطح روستاهای استان، حدود ۱۹۸ لیتر در شبانه روز است، یادآور شد: بر مبنای سرانه نرمال تعیین شده( ۱۵۸ لیتر در شبانه روز)؛ در روستاهای استان ایلام هر نفر در شبانه روز حدود ۴۰ لیتر مصرف اضافی دارد.

وی به اجرای ۳۵ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۳۱۳ میلیارد ریال در سطح هشت شهرستان استان در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه ها ۱۴۷ روستای استان با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با بیان اینکه این شرکت ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مشترکین روستایی بابت آب بهاء طلب دارد، تصریح کرد: قطعاً پرداخت به موقع بدهی ها، زمینه را برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مشترکین، هموار خواهد کرد و می طلبد که مشترکین در این راستا همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند.

نورالله تیموری بیشترین میزان مصرف آب را در سطح روستاهای شهرستان چرداول اعلام و تأکید کرد:  روستاهای شهرستان ملکشاهی کمترین میزان مصرف آب را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای بخش چوار در مقایسه با دیگر نقاط استان، با بیشترین مشکلات کم آبی مواجه هستند، گفت: در تلاش هستیم تا با پیگیری و رایزنی های فشرده و مجدانه، از هر طریق ممکن مشکل آب شرب روستاهای این بخش را در سریع ترین زمان ممکن مرتفع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با بیان اینکه مصرف آب در سطح روستاهای استان به شدت افزایش یافته است، اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی؛ بهترین و مهمترین راهکار برای عبور از بحران آب است.

نورالله تیموری با اشاره به اینکه در سطح روستاهای استان ۷۴۸ مورد انشعاب غیر مجاز در سال گذشته شناسایی شده است، افزود: تا کنون ۴۹۵ مورد از این انشعابات غیرمجاز قطع شده و با متخلفین نیز برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی رسانه ها را بهترین همراهان و یاوران دستگاه های اجرایی برای بهبود خدمات و تحقق اهداف درون و برون سازمانی ارزیابی و تصریح کرد: قطعاً پیگیری ها و انتقادات سازنده رسانه ها زمینه را برای خدمات بیشتر و بهتر به مردم را فراهم خواهد کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.