​ایلام- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: تأمین آب شرب بهداشتی و سالم برای روستائیان، اولویت اصلی شرکت آبفار ایلام است.

تأمین آب بهداشتی سالم برای روستائیان، اولویت اصلی شرکت آبفار ایلام است

نوراله تیموری روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان در پاسخ به قدس آنلاین، با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» این شرکت طرح ها و پروژه های اشتغالزایی مناسبی در سطح استان را دنبال خواهد کرد، اظهارداشت: این شرکت در سال جاری ۳۵ پروژه در دست اجرا دارد که با بهره برداری از این طرح ها، علاوه بر اشتغالزایی برای تعدادی از جوانان، مهاجرت معکوس از شهر به روستا در استان اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه به بهره برداری رسیدن این طرح ها، در کشاورزی، دامپروری و باغداری روستاهای استان ایلام تحول ایجاد خواهد کرد، افزود: در راستای ایجاد اشتغال و تعامل با روستاها، در هر روستای استان حداقل یک نفر به عنوان همیار آبدار با این شرکت همکاری داشته که در مجموع ۲۳۲ نفر همیار آب در روستاها فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با تأکید بر اینکه آب شرب روستاهای استان کاملاً بهداشتی و مطلوب است، خاطرنشان ساخت: وضعیت بهداشت و سلامت آب روستاها از طرق مختلف ارزیابی، بررسی و آزمایش می شود و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر غیربهداشتی بودن آب شرب در روستاها مشاهده و گزارش نشده است.

نوراله تیموری با بیان این مطلب که کیفیت آب روستاها خط قرمز شرکت آبفار استان ایلام است، تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های بهداشتی بعمل آمده، آب شرب روستاهای استان ۹۹ درصد مطلوبیت دارد.

وی با اشاره به فرسودگی ۴۵ درصدی شبکه آبرسانی روستاهای استان، یادآور شد: در تلاش هستیم که از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی، شبکه های فرسوده را بازسازی و بهسازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.