زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت:ایمان مردم به مالیات با مشاهده اثرات آن در محیط زندگی، توسعه ، رفاه و پیشرفت و مشارکت شان در این امر کار ساده ای نیست.

ایمان مردم را نسبت به پرداخت مالیات تقویت کنید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان و معاونان که در محل دفتر کار استاندار برگزار شد اظهار داشت: ایمان مردم برای پرداخت مالیات زمانی تقویت پیدا می شود که آثار حاصل از دریافتی ها و انباشت آن در خزانه ی کشور به خوبی خودش را با توسعه و رشد شاخص ها در بخش های مختلف کشور نمایان کند و اثرات آن بر مودیان ملموس باشد.

وی بیان کرد:همانطور که مردم ایران اسلامی در سخت ترین شرایط حاکم بر کشور از جان و مال خویش با ایثار و انفاق برای ماندن کشور گذشتند، لذا سوق دادن مردم به سوی رفتار مالیاتی منضبط و هماهنگ کار سختی نیست. هاشمی ادامه داد: اگر تا امروز این مهم شکل نگرفته است شاید بخشی از آن به نوع و چگونگی رابطه متولیان امور مالیاتی با مودیان برمی گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد : تعامل ، هم اندیشی و ارتباط بین دولت با آنانی که در ایجاد منابع مالی کشور و خروج اقتصاد از وضعیت تک بعدی که دسترسی به استحکام اقتصادی را میسر می سازد ،یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه نقش سازمان امور مالیاتی در اقتصاد نباید کمتر از نقش وزارت نفت ارزیابی شود در ادامه گفت: اگر نبض اقتصاد کشور با نبض ملت گره بخورد و معتقد باشیم که این نبض ها با هم مرتبط هستند که اگر یکی از نبض ها از جریان بیفتد دیگری را از پویایی و تحرک باز می دارد و وزن آن را از لحاظ اقتصادی دچار نقص می کند.

به گفته استاندار ،وزن مالیات از منظر اقتصادی به مراتب از نفت بیشتر است زیرا انسان ها پشتوانه ایجاد منابع مالیاتی هستند. هاشمی تصریح کرد: باید دولت خود را به مرحله ای از ارتباط و رفتار با ملت برساند که یکایک ملت به این مرحله برسند که پیشرفت در گروی مشارکت در بخشهای مختلف است.

وی اضافه کرد: شرط رسیدن به این مهم زیستن درست با مردم و بطور خاص با تولیدکننده و تامین کننده منابع مالی کشور است که باید مورد کرامت و احترام باشند و شیوه پاسخگویی به آنان شفاف ،صریح ، قانونمند و با انعطاف باشد .

استاندار میل به بودن در کنار دولت را از صفات و ویژگی های دولت، ملت برشمرد و افزود: وقتی می توانیم بگوییم دولت ملت هستیم که ملت مسئولانه در هر بخشی که وظیفه دارد خودجوش و با رغبت و عشق عامل شود. وی بیان کرد: برای دستیابی به شناخت مردم بعنوان رکن ، جریان و مرجع در کشور ، نیازمند بازنگری در نوع نگاه به ملت خواهیم بود.

هاشمی اساس تحول در رفتار را بر ایمان توصیف کرد و افزود : با حاصل شدن ایمان بین دولت و ملت مشکلات به سادگی مرتفع خواهند شد. وی سواد مالی را جز ضرورت های امروز بشر دانست و گفت: طرح جامع مالیاتی با روی آوری به تکنولوژی روز سواد خاص خود را می خواهد لذا بخشی از آن به این مربوط می شود که چگونه از داشته هایتان استفاده کنید و چنانچه حکومتی فاقد سواد مالی باشد اقتصاد کشور در مواجه با ۲ پدیده رکود و تورم مهار نشدنی سقوط خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.