مشهد- ۴۵ نفر از شیعیان کشور ترکیه که در قالب اردوی فرهنگی- زیارتی به ایران سفر کرده بودند، به حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

۴۵ نفر از شیعیان کشور ترکیه به حرم امام رضا(ع) مشرف شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام حسن مرادی، روحانی این کاروان در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: این گروه از شیعیان و محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) ساکن شهر استانبول هستند که برخی از آنها نخستین توفیق تشرف به حرم مطهر رضوی را تجربه می‌کنند.

وی افزود: سفر معنوی و پربرکتی بود و این زائران توانستند از برنامه‌های تبلیغی- فرهنگی و ترویج سیره عملی و نظری حضرت رضا(ع) بهره‌مند شوند.

مرادی ادامه داد: آستان قدس رضوی با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد، از جمله بازدید از موزه قرآن و سایر اماکن مذهبی حرم مطهر رضوی که بسیار مورد رضایت آنها قرار گرفت.

وی بیان کرد: این زائران علاوه بر زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) و کسب فیوضات معنوی از محضر علی بن موسی الرضا(ع) به سایر اماکن مذهبی کشور نظیر قم و جمکران نیز مشرف شدند.

روحانی این کاروان اضافه کرد: این گروه ۴۵ نفره، از دست اندرکاران هیئت عزاداری زینبیه شهر استانبول هستند که هر ساله در روز عاشورا طی مراسمی واقعه عظیم کربلا را با در قالب نمایشی اجرا می‌کنند و سپس از تمام شیعیان پذیرایی به عمل می‌آورند، در واقع این سفر زیارتی- فرهنگی به منظور قدردانی از زحمات افرادی است که در این گردهمایی بزرگ هر سال تلاش می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.