بجنورد- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: میزان ماندگاری معتادان رها شده از دام اعتیاد در این استان حدود ۱۵ درصد است.

میزان ماندگاری معتادان رها شده از اعتیاد در خراسان شمالی حدود ۱۵ درصد است

به گزارش قدس آنلاین، احمد ریواده افزود: ۸۵ درصد از افرادی که اقدام به ترک اعتیاد می کنند نیز دوباره به همین چرخه باز می‌گردند.

وی ادامه داد: پاک ماندن معتادان در فرآیند درمان یکی از اهدافی است که در سال جاری در اولویت کار قرار گرفته است و این شورا با هماهنگی بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی قصد دارند تا رقم ۱۵ درصد را به ۲۵ درصد افزایش دهند.

ریواده در پاسخ به این سوال که بنا به چه دلایلی افرادی که برای ترک اعتیاد به مراکز درمانی مراجعه می کنند دوباره معتاد می شوند، اظهار کرد: مسائل فردی، روحی و روانی و مسائل اجتماعی از علت هایی است که سبب می شود معتاد پاک شده دوباره به استعمال مواد مخدر روی آورد.

وی با اشاره به اینکه سن یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار است، بیان کرد: معمولا افرادی که مدت کوتاهی درگیر اعتیاد شده‌اند جوان‌تر  بوده و بنیه جسمی بالاتری دارند کمتر به استعمال دوباره مواد مخدر بعد از درمان روی می آورند.

این مقام مسئول، جنس را از دیگر عوامل بیان کرد و گفت: زنان معمولا در ترک اعتیاد ماندگارتر از مردان هستند.

وی تصریح کرد: اشتغال از دیگر عواملی است که سبب می شود تا معتاد ترک کرده دوباره تمایلی به استفاده از مواد مخدر نداشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تاکید کرد: خانواده ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که گوشه گیری و انزوای این افراد سبب می شود تا دوباره به چرخه اعتیاد بازگردند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.