اصفهان- معاون فرهنگی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به رتبه ۱۸ استان اصفهان در نرخ طلاق در کشور گفت : آمار طلاق استان اصفهان در سال گذشته ۱۱ هزار نفر است.

استان اصفهان رتبه ۱۸ نرخ طلاق در کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین، معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۱۱ هزار نفر در سال گذشته در استان اصفهان طلاق گرفتند که ۹ و سه دهم درصد از این افراد در سال اول و ۴۰ درصد در ۵ سال نخست زندگی اقدام به طرح دادخواست طلاق کردند.

ناجی گفت: با ازدواج ۳ درصد به تعداد خانواده های استان اضافه و با طلاق ۶ دهم از این تعداد کم می شود، این آمار نشان می دهد سالانه ۲ و چهار دهم درصد به خانواده های استان اضافه می شود.

معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان همچنین خبر از کاهش بیش از ۱۳ درصدی آمار طلاق در مناطق روستایی استان در سال گذشته داد و افزود: باید از آنچه منجر به این وضعیت شده حمایت و از آن به عنوان الگویی در مناطق شهری استفاده کرد.

وی گفت : ۱۱ و هشت دهم درصد از خانواده های استان اصفهان دارای سرپرست زن هستند که ۷۵ درصد از این تعداد بالای ۵۰ سال سن دارند.

وی گفت: سال گذشته ۴ هزار زوج در استان اصفهان متقاضی طلاق توافقی بودند که بعد از مراجعه به مراکز مشاوره مهمترین عوامل طلاق آنها به ترتیب نداشتن مهارتهای ارتباطی، رابطه عاطفی، پرخاشگری کلامی، دخالت اطرافیان، فضای مجازی، سوء مصرف مواد مخدر، بیکاری و فقر بوده است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.