یک استاد دانشگاه گفت: عدم آشنایی با خرده فرهنگ ها می تواند زمینه ساز ایجاد اختلاف بین زوجین شود.

آشنانبودن با خرده فرهنگها زمینه ساز ایجاد اختلاف بین زوجین می شود

به گزارش قدس آنلاین، محسن ایمانی با اشاره به این که عناصر فرهنگی از بدو زندگی به سرعت در وجود انسان جای می گیرند، اظهار داشت: هنجارها و ارزش های وجودی افراد در طول سال ها در ذهن ماندگار و ثبت می شوند، بر همین اساس تغییر این ارزش های وجودی پروسه ای بسیار سخت و طولانی مدتی را می طلبد.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان این که فرهنگ عموم مردم کشور، فرهنگ ایرانی است، عنوان کرد: ازدواج افراد با خرده فرهنگ های منحصر به فرد و گوناگون بلامانع است، اما ازدواج با فرهنگ متفاوت باید از روی آگاهی و اطلاعات از آن فرهنگ صورت بگیرد.

وی همچنین در ادامه افزود: عدم آشنایی از خرده فرهنگ های طرف مقابل زمینه ی ایجاد اختلاف و بروز درگیری های گوناگونی را برای خانواد ها فراهم می کند.

ایمانی در خصوص تفاوت زبان زوجین در خانواده، توضیح داد: تفاوت زبان طرفین در یک رابطه می تواند در برخی موارد موجب ناهماهنگی در بین افراد شده و ایجاد اختلاف کند.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: هم صحبتی خانواده ی زن یا شوهر به زبان اول یا منطقه ی خود، نشان از ایجاد راحتی در بین افراد دارد و به هیچ عنوان به معنای توطئه بر علیه فرد تازه وارد نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.