آبادان- نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ما این است که در آبادان در نقاطی که آب شرب وجود دارد این آب با فاضلاب آمیخته شده و بدبو و لجنی است و در نقاطی که آب وجود ندارد با تانکر آبرسانی انجام می شود.

آب شرب آبادان در برخی نقاط شهر با فاضلاب مخلوط می شود

به گزارش‌ قدس آنلاین، جلیل مختار در آیین آغاز عملیات اجرایی سد و قفل کشتی‌رانی مارد و پایین‌دست بهمنشیر و افتتاح شبکه‌های آبیاری و زهکشی نخیلات شمال شلمچه، اروندکنار و چوئبده که در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث آبرسانی در منطقه آبادان باید بتنی کردن کانال طرح بخاح باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا این کانال موجب رویش نیزار شده و بذر این نیزارها از طریق آب باعث رویش علف‌های هرز و نی در مزارع و اراضی کشاورزی می‌شود.

وی افزود: همچینن با توجه به آنکه مطالعات سدهای بهمنشیر و همچنین طرح آبرسانی چوئبده در سال‌های ۵۳ یا ۵۴ صورت گرفته باید مطالعه مجدد این طرح‌ها انجام شود. برای نمونه مطالعات این طرح در زمانی صورت می‌گیرد که در چوئبده توسعه شهری صورت نگرفته بود اما با توسعه‌هایی که اکنون در چوئبده انجام گرفته، احداث این سد که دقیقا از وسط چوئبده خواهد گذشت موجب می‌شود که چوئبده به دو قسمت تقسیم شود و یک قسمت آب شور و یک قسمت اب شیرین وجود داشته باشد.

نماینده آبادان در خانه ملت با بیان این‌که باید مطالعاتی در بحث هورهای منطقه که آب شور را به جزیره آبادان و چوئبده منتقل می‌کنند، خطاب به وزیر نیرو گفت: بحث‌هایی وجود دارد که حاکی از آن است ۴۰۰ میلیارد تومانی که به سیستان و بلوچستان قول داده شده، از محل طرح‌های استان کسر می‌شود. شما را به خون شهدایی که در این منطقه ریخته شده است قسم می‌دهم که این رقم از خوزستان کسر نشود.

مختار با اشاره به مشکلات آب شرب آبادان عنوان کرد: آبادان با مشکلات بسیاری در بحث آب و فاضلاب مواجه است. از وزیر می‌خواهیم که همین الان از اروندکنار و آبادان بازدید کند و وضعیت آب شرب این منطقه را ببیند. آب شرب آبادان هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی دارای مشکلاتی است.

نماینده آبادان همچنین اظهار کرد: به علت فرسودگی شبکه برق نیز با قطع مکرر برق پمپاژها مواجه هستیم که این مشکل باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مشکل ما این است که در آبادان در نقاطی که آب شرب وجود دارد این آب با فاضلاب آمیخته شده و بدبو و لجنی است و در نقاطی که آب وجود ندارد با تانکر آبرسانی صورت می‌گیرد. این وضعیت آب شرب آبادان است و خواستار این هستیم که مصوبه هیأت دولت در خصوص حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان می‌شد، جدی گرفته و اجرایی شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.