کرج- استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه خوارزمی به وزیر راه و شهرسازی در باره‌ مشکل احداث ایستگاه مترو در نزدیکی دانشگاه (پردیس کرج) و لزوم دسترسی این دانشگاه به اتوبان نامه نوشتند.

دانشجویان دانشگاه خوارزمی دست به نامه شدند

قدس آنلاین-گروه استان ها: استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه خوارزمی در اعتراض به عدم توجه به نیاز دانشگاه خوارزمی به ایستگاه مترو و عدم دسترسی به اتوبان، به وزیر راه و شهرسازی نامه نوشتند.

تصویر این نامه با امضای دانشگاهیان در اختیار دفتر رئیس جمهور، وزیر علوم، استاندار البرز و امام جمعه‌ کرج نیز قرار گرفته‌ است.

توضیح اینکه علی‌رغم دستور وزیر محترم راه و شهرسازی، متاسفانه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته ‌است و نیاز مبرم دانشگاه به ایستگاه مترو و دسترسی داشتن به اتوبان، نادیده گرفته شده‌است.
در این نامه آمده است: جناب آقای دکتر آخوندی به استحضار می‌رساند که دانشگاه خوارزمی نخستین مؤسسۀ آموزش عالی کشور با قدمتی یکصدساله، نقش مهمی در گسترش دانش و فرهنگ در ایران زمین داشته و دارد.

این دانشگاه علاوه بر سایت مرکزی در تهران، دارای پردیس بزرگی در حصارک کرج است و در مجموع با داشتن ۵۰۰ استاد ، ۱۴هزار دانشجو و ۹۰۰ کارمند، یکی از دانشگاه‌های بزرگ و جامع کشور است و این تعداد از دانشگاهیان روزانه بین تهران و کرج در رفت و آمد هستند.

پیرو جلسات متعدد و تصویب احداث ایستگاه قطار در اراضی دانشگاه خوارزمی و با استناد به دستور حضرتعالی و معاون شما مبنی بر موافقت با این موضوع در پاسخ به درخواست وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس محترم دانشگاه خوارزمی، متأسفانه تاکنون از سوی مدیریت پروژه‌ مترو هشتگرد در رابطه با تغییر خط پروژه اقدام مؤثری صورت نگرفته است و کماکان روند پروژه به گونه‌ای است که به خواسته‌های دانشگاه علی‌رغم دستور جنابعالی توجه نشده‌است.
همچنین همانگونه که مستحضرید دانشگاه به پیشنهاد شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با به کارگیری مهندسین مشاور ذی‌صلاح، اقدام به تهیه‌ی طرح احداث ایستگاه و طراحی مسیرهای دسترسی نموده که با دستور دبیر شورای ترافیک به ادارات مرتبط در استان البرز و همچنین شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ارائه شده‌است.
اما با اینکه طرفین، طرح مذکور را تأیید کرده‌اند و نمایندگان دانشگاه در جلسات متعدد شورای ترافیک حضور داشته‌اند، مورد احداث ایستگاه تصویب شده؛ اما همچنان تصویب دسترسی‌های طراحی شده معطل مانده‌است.
متأسفانه اقدامات فعلی پیمانکار بدون توجه به طراحی انجام شده برای احداث ایستگاه و مسیرهای دسترسی توسط مشاور یادشده بر اساس طرح اولیه‌ پروژه بوده که مورد اعتراض دانشگاه است. از طرفی با عنایت به اینکه ذی‌نفعان این موضوع دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه و مردم کمال شهر کرج (حدود ۵۰ هزار نفر) هستند و با توجه به نارضایتی روزافزون و تقاضای مکرر ، احتمال دارد در صورت برآورده نشدن این خواسته‌ها، مسئله به یک بحران تبدیل شود.
امید است با نظر عنایت و دستور شما، ترتیبی اتخاذ شود که به حل موضوع ایستگاه و دسترسی‌های مربوط، مطابق اولویت‌های فنی و امنیتی مورد توجه ویژه؛ و از بروز هرگونه تحریک و تنش جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.