«فروش نهنگ عنبر2» از مرز 16میلیارد تومان گذشت تا این فیلم بتواند «خوب، بد، جلف» را در جدول فروش پشت‌سر بگذارد و پشت‌سر «گشت2» قرار بگیرد. با این اوصاف سه فیلم پرفروش سال 1396 را سه فیلم کمدی تشکیل می‌دهند که روی همدیگر تقریباً 52 میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

فعلاً نهنگ عنبر از همه جلوتر است

- «اکسیدان» دیگر فیلم کمدی این‌روزهاست که با تحریم سینماهای حوزه هنری روبه‌رو شده و بعد از گذشت دو هفته از اکرانش، مرز یک‌ونیم میلیارد را رد کرده است. احتمالاً در روزهای آینده، «اکسیدان» بتواند روند فروش بالای خود را حفظ کند تا بیشتر به این موضوع پی‌ ببریم که مردم نیازمند فیلم‌های کمدی در سینماها هستند و اولین هدفشان برای رفتن به سالن‌ها، تفریح است و بس.

- «حمید نعمت‌الله» که با «رگ خواب» توانست کلی منتقدان را به‌وجد بیاورد، اکران تقریباً موفقی را هم تجربه می‌کند. دو هفته اکران و یک‌ونیم میلیارد فروش برای فیلمی که تنها «لیلا حاتمی» را دارد و موضوعش هم درام تقریباً تلخی است، امیدوارکننده است. درمورد رگ خواب که بهترین فیلم حال‌حاضر روی پرده‌های سینماست، بیشتر در «هشت» خواهیم نوشت.

- پوران درخشنده که فیلم موفق «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» را در کارنامه خود دارد، به هیچ‌عنوان نتوانست انتظارها را با ساخته جدید خود یعنی «زیر سقف دودی» برآورده کند. 4هفته گذشت و این فیلم به‌زور توانست خودش را از مرز یک‌میلیارد عبور دهد؛ فیلمی که کاندید بهترین فیلم جشنواره سال قبل شد و کسی نفهمید که دقیقاً برای چه موضوعی این اتفاق افتاد!

-«مادر قلب اتمی» که به‌کمک حواشی، توانست یک افتتاحیه خوب برای هفته اول اکرانش تجربه کند، طبق پیش‌بینی به‌دلیل موضوع خاص فیلم و البته ارجاعات عجیب و غریبش با افت شدید فروش همراه شد. فیلم علی احمدزاده بعد از گذشت 5هفته از اکران، به فروش یک‌میلیاردی رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.