شهرکرد-رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و دیگر پروژه‌های زیست محیطی باید در راستای توسعه پایدار محیط و با کمترین ریسک زیست محیطی و مطابق استانداردهای محیطی صورت گیرد.

اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری باید در راستای توسعه پایدار محیط زیست باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، معصومه ابتکار پیش از ظهر سه شنبه در دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی آب ایران در دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه مدیریت آب باید با نگاه زیست‌محیطی و رعایت الزامات محیط زیستی انجام شود اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و دیگر پروژه‌های زیست محیطی باید در راستای توسعه پایدار محیط و با کمترین ریسک زیست محیطی و مطابق استانداردهای محیطی صورت گیرد.

وی افزود: بحث اقلیم یک بحث جدی در جهان محسوب می‌شود و افزایش دما در کل جهان بیش از یک درجه و کشور ایران از اوایل قرن بیست تا کنون حدود ۱ و ۸ دهم درجه سانتی گراد بوده است.

ابتکار تصریح کرد: تغییر اقلیم در جهان به دلیل مداخله بشر در محیط زیست مانند استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی، کاهش سطح مراتع و جنگل‌ها، برداشت بی‌رویه منابع آب و افزایش تولید پسماند است . 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: عامل خسارت‌های ایحاد شده به حوزه محیط زیست در گذشته نگاه غیر علمی بوده که سعی شده با وضع قوانین جدید در خصوص حفاظت تالاب‌های ایران گامی در راستای حفظ محیط زیست برداشته شود.

وی تاکید کرد: مسئله محیط زیست و آب از رویکرد و راهکارهای برنامه ششم توسعه خواهد بود و لازمه آن تحول در بخش کشاورزی و صنعت است . 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: نگاه ارزان قیمت به منابع آبی و انرژی‌های فسیلی باعث شده که مصرف کننده نسبت به مصرف بی‌توجه بوده و در صرفه جویی آن کوشا نباشد.

 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.