اهواز- دبیر ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید در خوزستان گفت: ۱۶ نفر از خدام رضوی در قالب ۴ کاروان به مدت ۱۰ روز میهمان استان خوزستان هستند.

 ۱۶ نفر از خدام رضوی ۱۰ روز میهمان استان خوزستان هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حجت‌الاسلام دانیال اریکه  در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت که ظهر سه شنبه در سالن جلسات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: هر ساله در دهه کرامت از سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برنامه‌های فرهنگی ملی و بین‌المللی توسط آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. طی این برنامه خدام بارگاه حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به همراه پرچم متبرک گنبد وارد شهرهای مختلف می‌شوند و عمدتاً به جاهایی سرکشی می‌کنند که امکان زیارت حضرت برای آنها سخت است.

وی گفت: جایگاه کلامی شیعه این است که بعد مسافت مانع زیارت نیست و این زیبایی مکتب ماست. لذا وقتی خادمی وارد یک روستا، ‌ زندان، بیمارستان یا جاهای دیگر می‌شود حال و هوای حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را برای ما تداعی می‌کند.

اریکه اظهار کرد: سال گذشته در ۲۳ شهرستان برنامه جشن‌های زیر سایه خورشید در استان خوزستان برگزار شد. امسال ۲۸ شهرستان این جشن‌ها را برگزار می‌کنند. سال گذشته خدام در ۹ منطقه حاشیه‌ای اهواز حضور یافتند و امسال در ۱۳ منطقه محروم و کم‌برخوردار حاشیه اهواز حضور پیدا می‌کنند.

دبیر ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید در خوزستان با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید از ۳ تا ۱۴ مردادماه با حضور خدام رضوی در استان برگزار می‌شود، گفت: ۱۶ نفر از خدام رضوی در قالب ۴ کاروان به مدت ۱۰ روز میهمان استان خوزستان هستند. سال گذشته ۳۰۰ برنامه خودجوش مردمی با حضور خدام اجرا شد. امسال پیش‌بینی ما همین میزان است.

وی ادامه داد: رویکرد جشن‌های زیر سایه خورشید سال گذشته مردمی بود و تمامی جشن‌ها در خیابان‌ها و محلات برگزار شد. امسال ۲۸ تشکل خودجوش فرهنگی و مردمی این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. ستاد جش‌های مردمی زیر سایه خورشید به دنبال آن است که یک نهضت خدمت‌رسانی در دهه کرامت به واسطه خدام، مردم و خیرین ایجاد کند که سود آن به مردم و محرومان می‌رسد.

اریکه از راه‌اندازی پویش مردمی تأمین جهیزیه زوج‌های نیازمند در راستای این رویکرد خبر داد و گفت: مسجد جوادالائمه(ع) اهواز به عنوان یکی از تشکل‌های مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید ۱۸ جهیزیه در این راستا تأمین می‌کند و دیگر تشکل‌ها نیز تأمین جهیزیه را در برنامه خود دارند. در نهایت ۲۰۰ زوج نیازمند با راه اندازی این پویش راهی خانه بخت می‌شوند.

دبیر ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید در خوزستان در پایان گفت: امسال در کنار تشکل‌های خودجوش و مردمی که این جشن‌ها را اجرا می‌کنند، امکان مشارکت برای همه افراد و نهادهایی که به هرنحوی می‌توانند به این برنامه کمک کنند وجود دارد. این برنامه کاملاً مردمی است و وابسته به جناح و حزب و ارگانی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.