کرج- دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ از صدور کیفرخواست برای اختلاس ۶ میلیارد ریالی و ایجاد آتش سوزی عمدی در پست بانک هشتگرد خبر داد.

کیفرخواست اختلاس ۶ میلیاردی از پست بانک هشتگرد صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، حیدر جعفری در تشریح آخرین جزئیات پرونده اختلاس ۶ میلیارد ریالی و ایجاد حریق عمدی در شعبه پست بانک هشتگرد اظهار داشت: اواخر سال ۹۴ گزارشی به دادسرای شهرستان ارجاع داده شد که در ساعات اولیه صبح، شعبه پست بانک این شهرستان دچار حریق شده و در آتش‌سوزی تعداد ۸۰۰ پرونده شامل قراردادهای بانکی، مدارک وام گیرندگان، ضامن و غیره به ارزش ریالی ۶ میلیارد ریال معدوم می‌شود.

وی افزود: با صدور دستور دادستانی، تحقیقات تخصصی در مورد این پرونده آغاز و در بررسی‌ها یکی از متصدیان بانک که عضو گروه اعتبارات بوده به عنوان مظنون مطرح می‌شود.

دادستانی عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با اشاره به ابعاد مختلف این پرونده توضیح داد: در حین بررسی این پرونده شکایتی از طرف مدیر شعب پست بانک استان البرز علیه رئیس سابق پست بانک هشتگرد به اتهام سوء استفاده از مدارک اشخاص و مشتریان شعبه بدون اطلاع آن‌ها، سوء استفاده از اختیارات برای تشکیل پرونده‌های صوری و واریز کردن وجوه در قالب تسهیلات به حساب‌های مذکور و برداشت وجوه از آن‌ها مطرح شد که با این شکایت پرونده ابعاد وسیع‌تری پیدا کرد و هر دو متهم یعنی کارشناس اعتبارات و رئیس سابق شعبه هشتگرد بازداشت شدند.

وی افزود: پس از بررسی‌ها و جمع‌آوری ادله کافی تخلفات گسترده مالی و عمدی بودن آتش سوزی در این شعبه برای از بین بردن اسناد، تخلف محرز شده و هر دو به اتهام آتش‌سوزی عمدی، سوء استفاده از اسناد اداری و بانکی، اختلاس به مبلغ ۶ میلیارد ریال از طریق جعل و سندسازی اوراق بانکی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و هم اکنون پرونده پس از تهیه کیفرخواست به دادگستری شهرستان ارسال شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.