اهواز- رئیس کمیته حقوقی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما با جدیت از وزارت نفت می‌خواهیم مفاد این قرارداد را به صورت شفاف به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کند تا نگرانی‌ها از پشت پرده این قرارداد کاسته شود.

وزارت نفت مفاد قرارداد «توتال» را به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کند

به گزارش قدس آنلاین، مجید ناصری‌نژاد اظهار کرد: شرکت توتال یکی از شرکت‌های بدعهد و بدنام در کشور است و اینکه چرا وزارت نفت نسبت به ضررهایی که این شرکت به کشور ما زد غافل مانده و آنها را در نظر نمی‌گیرد، عجیب است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد اخیر نفتی توسط وزارت نفت تصریح کرد: ما مخالف استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیستم و هیچ عقل سلیمی نیز با تعامل و همکاری متقابل و سودمند با کشورهای مختلف مخالف نیست اما بحث ما این است چرا با شرکتی که پیش از این در کشور بدعهدی کرد و ضررهای زیادی به اقتصاد کشور زده مجددا اعتماد می‌شود.

ناصری‌نژاد تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر استفاده و اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی تاکید دارند اما در قرارداد اخیر با توتال متاسفانه این موضوع در نظر گرفته نشد.

رئیس کمیته حقوقی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه متذکر شد: قرارداد اخیر شفاف نیست و ابعاد آن حتی برای نمایندگان تبیین نشده است.

وی افزود: سوال اینجاست که آیا این قرارداد در آینده به نفع کشور تمام خواهد شد یا باز شاهد بدعهدی‌ها و ضرر و زیان جدید باید باشیم.

ناصری‌نژاد تاکید کرد: وزارت نفت باید با صراحت روشن کند چه تضمینی وجود دارد شرکت بدعهد توتال مجددا به توافقات صورت گرفته پشت پا نزدند و به ما خیانت نکند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.