پنج هزار خودروی وانت شرکت زامیاد با مبالغ بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان از امروز به مددجویان واگذار می شود.

واگذاری ۵ هزار خودرو به مددجویان روستایی کمیته امداد

به گزارش قدس آنلاین،  سید پرویز فتاح در این مراسم با اشاره به امضاء تفاهم نامه این نهاد با صندوق کارآفرینی امید و گروه خودرو سازی زامیاد در ۱۰ خرداد سال جاری برای واگذاری ۵ هزار دستگاه خودرو به مددجویان کمیته امداد، گفت:۱۵۰میلیارد تومان ارزش مالی این توافق نامه است، از این میزان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان آن را کمیته امداد در صندوق قرض کارآفرینی امید سپرده گذاری کرده و این صندوق خودروها را به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با تسهیلات قرض‌الحسنه و کارمزد ۴ درصد می‌دهد که اقساط ۶۰ ماهه بازپرداخت آن، پس از ۴ ماه تنفس خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمامی این خودروها به مددجویان مناطق محروم و روستایی واگذار می شود، افزود: با ایجاد اشتغال برای این افراد، تعداد ۵ هزار خانوار از چرخه حمایتی خارج می شوند و بر این اساس به ازای هر وانت تحویلی به مددجویان، حداقل دو شغل ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد ۹۰ درصد ارزش خودرو را صندوق کارآفرین امید در قالب تسهیلات و ۱۰ درصد مابقی نیز با سهم آورده مددجو تامین شده است، یادآور شد: ۳ نوع خودروی وانت شرکت زامیاد با مبالغ بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان از امروز به مددجویان واگذار می شود.

فتاح با بیان اینکه عزم راسخ ما اشتغال و خودکفایی خانواده های تحت حمایت است، افزود: ۱۰۲ هزار فقره وام اشتغال زایی با اعتباری معادل یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به مددجویان پرداخت شده است که منجر به توانمندی ۱۷۵ هزار خانوار و خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد شده و این در حالی است که امسال با کمک دولت، مجلس و صندوق قرض الحسنه کمیته امداد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان پرداخت می شود.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با تشکر از تلاش های رئیس کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: اجرای این طرح در کنار خط تولید این خودروها نشان از سیاست های اصولی و صحیح کمیته امداد برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان است.

وی با بیان اینکه سیاست های آینده دولت دوازدهم مبارزه با فقر و واگذاری امور به سازمان های مردم نهاد است، افزود: ما امروز فقط خودرو تحویل نمی دهیم بلکه از نماد یک شکل همکاری رونمایی می کنیم.

وی افزود: با اجرای این توافق نامه کمک اساسی به قطعه سازان لوازم یدکی خودروها، ایجاد اشتغال برای مددجویان، تقویت شبکه توزیع محصول روستاییان و شبکه حمل و نقل روستایی ها می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.