شهرکرد-مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد آتش‌سوزی‌ها در استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۳، ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

آتش‌سوزی‌ها در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهرام احمدی فارسانی ظهر سه شنبه در مانور منطقه‌ای اطفاء حریق در مناطق طبیعی گفت: از اواخر بهار تا پایان پاییز شاهد آتش‌سوزی‌هایی در منابع طبیعی و مراتع استان هستیم که این آتش‌سوزی‌ها موجب آلودگی هوا و تخریب زیست‌بوم‌ها شده و آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد می‌کند.

وی افزود:در چهارمحال و بختیاری هرساله اقدامات خوبی از جمله آموزش پرسنل، آموزش جوامع و تشکیل کارگروه مدیریت بحران در راستای کاهش آتش‌سوزی‌ها صورت می‌گیرد.

احمدی فارسانی هدف از برگزاری این مانور را  آزمایش نیروهای امدادی، ارتقاء توان نیروها، ارتقاء مشارکت با سایر دستگاه‌ها، مردم و انجمن‌ها و پیدا کردن نقاط ضعف عنوان کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: در سال ۹۳ در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع و در سال ۹۴ حدود ۴۴۵ هزار مترمربع آتش‌سوزی رخ داد که مساحت آتش‌سوزی‌ها کاهش ۶۰ درصدی داشته است، همچنین در سال ۹۵ نیز  ۴۳۵ هزار مترمربع از اراضی استان در آتش سوخت.

وی افزود:تعداد آتش‌سوزی‌ها در استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۳، ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

احمدی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها مرتعی بوده است، افزود: همین آمار در سال ۹۴، ۶۰ درصد بوده و در سال ۹۵ به ۷۰ درصد رسیده است.

مدیر کل محیط زیست استان خاطر نشان کرد:مهم‌ترین عامل این آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی است که بر اثر سهل‌انگاری انسان‌ها از جمله دامداران، چوپانان و گردشگران اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.