تعداد ۱۹ میلیون برگه به ارزش ۱۸۵۹۷ میلیارد ریال از ابتدای امسال تا پایان خردادماه در بازار اوراق بدهی مورد مبادله قرار گرفته است.

معامله ۱۹ میلیون برگه اوراق بدهی در بهار امسال

به گزارش قدس آنلاین،  تعداد ۳۶۲۰۱ میلیون سهم به ارزش ۲۰۴۲۰۸ میلیارد ریال در بهار امسال از طریق معاملات الکترونیکی مبادله شده است که به ترتیب حدود ۲۹.۰۹ و ۲۱.۴۲ درصد از کل معاملات را شامل می‌شود.

بیشترین ارزش معاملات را بین تالارهای منطقه‌ای نیز در این مدت به ترتیب به نام تالار منطقه‌ای اصفهان با مبادله ۱۱۱۰۴ میلیارد ریال، تالار منطقه‌ای کیش با مبادله ۸۰۸۸ میلیارد ریال، تالار منطقه‌ای مشهد با مبادله ۳۸۳۴ میلیارد ریال، تالار منطقه‌ای کرج با مبادله ۳۷۴۶ میلیارد ریال و تالار منطقه‌ای تبریز با مبادله ۲۶۵۵ میلیارد ریال شد.

همچنین تعداد ۷۹۲۰ میلیون سهم به ارزش ۱۴۷۴۵ میلیارد ریال در سه ماه گذشته از طریق معاملات الکترونیکی مبادله شده است که به ترتیب حدود ۲۹.۷۶ و ۱۹.۸۷ درصد از کل معاملات را شامل می‌شود.

این گزالرش می‌افزاید: در بازار اوراق بدهی نیز از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، تعداد ۱۹ میلیون برگه به ارزش ۱۸۵۹۷ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفته است.

این درحالی است که در این مدت  تعداد ۱۸۰ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۹۴۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۰۸ درصد و ۷۴ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال ۹۵ همراه شد.

همچنین در آخرین ماه بهار امسال در بازار اوراق تبعی تعداد ۱۶۹۷ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۲۷ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و ارزش معاملات این اوراق نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب بیش از ۲۸ هزار درصد و ۵۳ هزار درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.