زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دبیرخانه گردشگری باید دارای پشتوانه قوی علمی ، کارشناسی و اجرایی باشد.

دبیرخانه گردشگری باید دارای پشتوانه قوی علمی  و اجرایی باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری علی اوسط هاشمی در شورای راهبردی گردشگری با تاکید بر فعال کردن دبیرخانه دائمی کارگروه گردشگری استان برای برگزاری نمایشگاه ها ، جشنواره ها و همایش های گردشگری در قواره ی ملی و جهانی اظهار داشت: این دبیرخانه با هدف واگذاری نقش ها به بخش خصوصی باید دارای پشتوانه قوی علمی ، مردمی، کارشناسی و اجرایی باشد و به همین منظور اعضای اصلی این دبیرخانه ، ظرف ده روز پیشنهادات خود را به دبیرخانه ارائه دهند. وی رسالت مهم دبیرخانه کارگروه گردشگری استان را با توجه به مقصد شدن سیستان و بلوچستان برای گردشگری در سال جاری ،حضور در نمایشگاههای کشوری و جهانی عنوان کرد زیرا به معرفی و شناخته شدن در سطح ملی و جهانی نیاز داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید مشارکت همه ی استان ها و کشورهای همسایه را معطوف برگزاری همایش ها و جشنواره های گردشگری کرد ،اذعان داشت : این جشنواره ها با هدف بازتاب ملی و جهانی باید در قواره ملی با حضور حداقل ده کشور برگزار شود و این جز با شناخت از جامعه هدف و ذائقه مردم میسر نخواهد بود.

وی با اشاره به بعد مسافت طولانی این استان با دیگر استان های کشور تاکید کرد : برجستگی جشنواره های گردشگری به گونه ای باشد که مسافت ها و فاصله ها را کاهش داده و سبب رونق و شور زندگی در مردم استان شود. وی ادامه داد: هر چقدر میزان جذب فعالان گردشگری بیشتر و حضورشان در استان افزایش یابد موجب رونق اقتصادی و شروع یک اشتغالزایی مداوم خواهد شد.

هاشمی ضمن تاکید به حضور مشاوران حرفه ای و قوی در بخش برپایی جشنواره ها و ارتباط قوی با آژانس های کشوری افزود : باید به کمک آژانس های گردشگری کشوری و استانی معرفی سیستان و بلوچستان بعنوان مقصد ناشناخته گردشگری کشور در سال ۹۶ برجسته شود که این آغاز توسعه ای بزرگ در قواره جهانی شدن خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن توصیه به اجرای ایده های نو در زمینه گردشگری گفت: راه اندازی جشنواره دریایی با فراهم نمودن امکانات مناسب از جمله کشتی ها و رستوران های زیبا با امکانات و غذاهای دریایی بهمراه موسیقی محلی برای جذب گردشگران موثر خواهد بود .

وی برپایی جشنواره های متعددی همچون هنری و فرهنگی ، حنابندان ، رمضان ، محرم و معرفی تفاوت این سنت ها با دیگر استان ها را مورد تاکید قرار داد و افزود : برپایی جشنواره هنر جذابیت های هنری و فرهنگی منطقه از جمله موسیقی ، تئاتر، لباس را می تواند بخوبی معرفی نماید علاوه بر آن، برپایی جشنواره های منطقه ای با کشورهای همسایه از جمله آیین سنتی ازدواج و مراسم خاص حنابندان حائز اهمیت است.

هاشمی اضافه کرد: ثبت روز ملی سیستان و بلوچستان در تقویم ملی از برنامه های در دست اقدام است و از منظر تاریخی، سیاسی و فرهنگی بررسی لازم صورت بگیرد که چه موردی در تقویم ملی بعنوان روز ملی سیستان و بلوچستان ثبت شود.

استاندار با اشاره به ثبت جشنواره کویر لوت در تقویم ایران و پیگیری دبیرخانه در این راستا بیان کرد : ادارات عضو اصلی این دبیرخانه با فعالیت بیشتر، ضمن رایزنی با میراث فرهنگی کشور برای برپایی جشنواره پیاده روی لوت برنامه ریزی نمایند.

وی حضور فدراسیون های ورزشی را جهت رونق ورزش های ساحلی و محلی استان مهم برشمرد . وی تاکید کرد : معرفی سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری توجه خاص مدیران میراث فرهنگی و گردشگری ، صنعت ، ارشاد اسلامی و دیگر دستگاهها را می طلبد و باید هر روز یک برنامه در جهت توسعه گردشگری استان اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.