دور جدید رایزنی ایران و روسیه در موضوع برجام میان معاون وزیر امور خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام وزارت امور خارجه و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز در تهران برگزار شد.

رایزنی‌ عراقچی با معاون‌ وزیرخارجه‌ روسیه درباره‌ برجام

به گزارش قدس آنلاین، در این دیدار که در ادامه رایزنی‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ و به ویژه روسیه برای پیگیری اجرای متوازن برجام صورت گرفت، طرفین ضمن مرور آخرین تحولات مرتبط با اجرای برجام، در مورد برخی موضوعات و حوزه‌های همکاری فنی هسته‌ای صلح‌آمیز خصوصا در چارچوب پیوست شماره ۳ برجام به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با یادآوری پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تعهدات هسته‌ای خود، بر این نکته تاکید کرد که تداوم برجام به عنوان یک سند چندجانبه بین‌المللی مستلزم اجرای کامل تعهدات از سوی همه اعضا بوده و تخطی یک عضو از این اصل می‌تواند کلیت آن را در معرض خطر قرار دهد.

او افزود: تداوم رویکرد غیرمسئولانه آمریکا در قبال برجام، خصوصا در دوره هیات حاکمه جدید این کشور که منعکس‌کننده دیدگاه افراطی و یکجانبه‌گرایانه آمریکا در قبال همه مسائل بین‌المللی است، بی‌اعتنایی به خواست و اراده جامعه بین‌المللی تلقی شده و لازم است چنین رویکرد مخربی با حساسیت مورد توجه همه کشورهای عضو برجام و کلیه دولت‌های عضو سازمان ملل متحد قرار گیرد.

سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر اتخاذ رویکرد مسئولانه در قبال برجام و عمل به تعهدات خود به طور کامل، گفت: موضع روسیه در حمایت از برجام بسیار محکم است و روسیه معتقد است هیچ جایگزینی برای این توافق وجود ندارد.

او رویکرد یکجانبه‌گرایانه آمریکا در موضوعات بین‌المللی خصوصا برجام را تقبیح و بر موضع اصولی روسیه مبنی بر ضرورت خودداری آمریکا از اقدامات تحریک‌آمیز و مغایر با تعهدات برجامی این کشور تاکید کرد.

 معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به نزدیکی و هماهنگی مواضع دو کشور ایران و روسیه در قبال بسیاری از تحولات بین المللی و منطقه ای، بر عزم روسیه برای ایفای نقش سازنده و صریح در سازوکارهای مرتبط با برجام با هدف حراست از این سند چندجانبه تاکید کرد.

لازم به ذکر است مذاکرات ایران و روسیه در حالی در تهران صورت می‌گیرد که نشست کمیسیون مشترک برجام جمعه هفته آینده سی‌ام تیر در وین برگزار خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از فرصت مزبور برای طرح موارد نقض تعهدات از سوی آمریکا استفاده خواهد کرد.
 

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.