اگر آموزش سبک زندگی سالم را از کودکی و از مهدهای کودک شروع کرده بودیم، این حجم بسیار بیمار نداشتیم و به این شمار بیمارستان و تجهیزات گران قیمت و داروهای شیمیایی و هزینه‌های صدها هزار میلیاردی نیازی نبود.

استفاده از  طب سنتی در پدافند غیرعامل الزامی است

به گزارش قدس آنلاین، اگر آموزش سبک زندگی سالم را از کودکی و از مهدهای کودک شروع کرده بودیم، این حجم بسیار بیمار نداشتیم و به این شمار بیمارستان و تجهیزات گران قیمت و داروهای شیمیایی و هزینه‌های صدها هزار میلیاردی نیازی نبود. پژوهشگر حوزه بیوتروریسم در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب می‌گوید: متأسفانه سبک زندگی مردم این روزها مختل شده و سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی مردم در وضع مناسبی قرار ندارد. بیماری‌ها فزونی گرفته، زیرا مواد غذایی ناسالم و آلودگی‌های شیمیایی در حال افزایش است.

برای مقابله با جنگ نرم، وجود نیروی انسانی سالم لازم است و توجه به خود مراقبتی در سازمان های دولتی و آموزش در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.   دکتر علی کرمی می‌افزاید: محصولات تراریخته همچنان در سبد مصرفی مردم قرار می‌گیرد. از طب ایرانی و سنتی و سبک زندگی سالم ایرانی آن طور که باید، حمایت نمی‌شود. از محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک استقبال نمی‌شود، در صورتی که باید به جای توسعه کلانشهرها، روستاها توسعه پیدا کنند، زیرا مهاجرت و خالی شدن روستاها توقف تولید ملی و بیکاری و فقر و رکود را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه به تغییر شیوه نبرد امروز دشمن با نظام اسلامی و مردم کشور ما اشاره می‌کند و می‌افزاید: پس از اینکه دشمن در منطقه با اقتدار کشورمان روبه‌رو شد، جنگ سخت و رو در رو را کنار گذاشته و حالا با فناوری‌های فوق مدرن و جنگ‌نرم به مبارزه با ملت مستقل ایران آمده است. این جنگ نرم، جنبه‌های گوناگونی دارد و از ماهواره‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی گرفته تا فضای مجازی تحت کنترل خود، سند ۲۰۳۰، بیوتروریسم و تهدیدهای جدید بیولوژیک در حوزه غذا، سلامت، منابع طبیعی و زیرساخت‌های کشاورزی و دامپروری و نیز تهدیدهای سایبری، با بذرها و محصولات تراریخته چه به صورت ‌کشت، چه واردات و چه فراورده‌های حاوی تراریخته را شامل می‌شود. حالا دیگر جنگ رو در رو در میدان کارزار را نمی‌بینیم، بلکه جنگی اقتصادی و علمی را پیش رو داریم؛ اما آن‌ها غافل هستند که ما سربازان مقابله به جبهه جنگ نرم دشمن هستیم و تمام نقشه‌های آنان و نفوذی‌های مجری این نقشه‌ها را برای دفاع از امنیت و سلامت مردم ایران افشا خواهیم کرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب، خرمشهرها در پیش است، دشوارتر از جنگ سخت.

وی می‌گوید: با توجه به نقش آموزش در ارتقای سلامت جسمی و مقابله با جنگ نرم در حوزه سلامت، افزایش آگاهی عمومی مردم از طریق رسانه ملی، روزنامه‌ها، سایت‌های مجازی و سایر منابع اطلاعاتی، افزایش دانش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در رابطه با بیوتروریسم باید مورد توجه قرار گیرد؛ ضمن اینکه برای مقابله با جنگ نرم، وجود نیروی انسانی سالم لازم است و توجه به خود مراقبتی در سازمان های دولتی و آموزش در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

همچنین لازم است از ظرفیت‌های موجود در طب سنتی در حوزه پدافند غیرعامل، استفاده درست و علمی شود.

وی می‌گوید:در این خصوص حوزه سلامت روح و روان بسیار مهم است و می‌دانیم تا این سلامت وجود نداشته باشد، لذت و درک صحیحی از زندگی هم وجود نخواهد داشت. استفاده از ظرفیت‌های نهاد دین در تقویت و تحکیم سلامت روحی و روانی جامعه و نیز شناسایی تهدیدهای جنگ نرم در عرصه سلامت روحی، روانی به صورت منطقه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به منظور پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از آن از اقدام‌های مهم و سبب جلوگیری از جنگ نرم در کشور است. در کنار آن تبیین علمی ظرفیت‌های اماکن متبرکه مذهبی در مقابله با تهدیدهای جنگ نرم و شناساندن نقش پدافندی آن‌ها در ارتقای سلامت روحی روانی جامعه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.