۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 546577

سال‌های عمر انسان سپری می‌شود، اما چگونه؟ هر فرد به طور میانگین بیشتر از یک سوم عمر خود را در خواب است.

قدس آنلاین- سال‌های عمر انسان سپری می‌شود، اما چگونه؟ هر فرد به طور میانگین بیشتر از یک سوم عمر خود را در خواب است.  

 بر اساس آخرین آمار ارائه شده، هر فرد حدود ۹ سال صرف تماشای تلویزیون، ۸ روز کفش پا کردن و یک ماه در حال شماره‌گیری تلفن است. این فرد بیشتر از چهار سال رانندگی می‌کند و چهار ماه پشت ترافیک و یک ماه پشت چراغ قرمز می‌ماند. ۶ ماه منتظر رسیدن اتوبوس و مترو و در شهرهای بزرگ سه ماه داخل آسانسور است. خانم‌ها یک سال از عمر خود را  صرف مسئله «چه لباسی بپوشم» می‌کنند. با توجه به پدیده اینترنت و وسایل ارتباط جمعی که اعتیادآور است، بسیاری از این آمارها تغییر خواهد کرد و خود فضای مجازی یک تنه از همه پیشی خواهد گرفت. آمارهای متفاوت و گوناگون دیگری که انسان اندیشمند را به این فکر وا می‌دارد، اگر برنامه‌ریزی برای زندگی وجود نداشته باشد، بی‌گمان به هیچ آرزویی حتی از نوع دنیوی آن نخواهیم رسید.

پیش از انجام هر کاری یک پرسش کلیدی وجود دارد و آن چرایی آن کار است که اگر از خود بپرسیم، پاسخ آن بیانگر بیهوده بودن یا مؤثر بودن عمل ماست. یکی از دلایل ناموفق بودن انسان‌ها و بویژه نوجوانان و جوانان، نداشتن هدفی مشخص و راه‌هایی تعیین شده برای رسیدن به اهدافشان است، یا پرداختن به امور و کارهایی که رغبت و استعدادی در آن زمینه ندارند که در اصل هدف به اشتباه تعریف شده و تلاش برای دستیابی آن نیز کاری بیهوده است. حال این تابستان و فرصت فراغت بهترین زمان پیش روی فرزندان و خانواده‌های دغدغه‌مند است که از مسیری علمی و درست، با مراجعه به مراکز استعدادیابی و مراجعه به مشاوران و برنامه‌ریزان و کمک گرفتن از آن‌ها در سایه اختیار با رضایت و اشتیاق فرزندانشان به کشف استعدادهای آنان بپردازند.

در نتیجه انسان زمان‌های مرده زیادی دارد، زمان‌هایی که با رد شدن آن دیگر بازگشتی در کار نیست و تنها با تعیین هدف و برنامه‌ریزی و فعالیت‌های کارامد می‌توان از تمام زمان‌هایی که به بطالت می‌گذرد، نهایت استفاده را کرد. وقتی هدف وجود داشته باشد، ۶ ماه انتظار در ایستگاه اتوبوس خود فرصتی است برای مطالعه یا چهار سال رانندگی و ترافیک بهترین زمان برای گوش کردن به کتاب‌های صوتی گوناگون، سخنرانی‌ها و... است.

اما از همه مهم‌تر در تعیین این اهداف، فرصت فراغت پیش رو است. تابستان بهترین زمانی است که خانواده‌ها در تمام حوزه‌ها به فکر آینده فرزندانشان باشند تا اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را مشخص کرده و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.