اصفهان- مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد: در فصل تابستان با افزایش دمای هوا یک میلیون کولر در استان اصفهان به ناگهان وارد مدار می شود و در یک دوره ۴ ماهه ۱۲۰ روزه، ۲۰ میلیون مترمکعب آب صرف سیستم خنک کننده کولرهای این استان می شود.

کولرهای استان اصفهان در فصل تابستان ۲۰ میلیون مترمکعب آب می بلعند

سید اکبر بنی طباء در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: وقتی دمای هوا تا ۳۳ درجه باشد مشکل خاصی نداریم اما وقتی دمای هوا به حدود ۳۳ تا ۳۵ درجه برسد، شوکی به شبکه های توزیع آب وارد و ۱۶ درصد نیاز آبی شبکه افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: اگر دمای هوا بین ۳۵ تا ۳۷ درجه باشد، ۲۰ درصد، در دمای ۳۷ تا ۳۹ درجه ۲۵ درصد و در دمای بیش از ۲۹ درجه تا ۳۰ درصد نیاز آبی افزایش یافته می یابد و این بدان معناست که مشترکان آبفا باید بدانند که به میزان درجه هوا دقت و مصرف آب را مدیریت کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: کلانشهر اصفهان بحران آب ندارد بلکه جزو شهرهای دارای تنش آبی است، بنابراین ما باید شرایط و رفتارمان را با شرایط موجود اقلیمی شهرمان وفق بدهیم و با مدیریت مصرف روند را بهبود بخشیم.

وی با اشاره به اینکه در فصل گرما با افزایش دمای هوا کولرهای آبی به عنوان یکی از وسایل سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند، گفت: فصل تابستان در اصفهان یک میلیون کولر به ناگهان وارد مدار مصرف می شود و روزانه به طور متوسط که ۱۰ ساعت زمان روشن بودن کولرها را در نظر بگیریم، ۱۶۰ هزار مترمکعب آب مصرف می شود یعنی در یک دوره ۴ ماهه ۱۲۰ روزه ۲۰ میلیون مترمکعب آب صرف سیستم خنک کننده کولرهای استان اصفهان می شود.

بنی طباء به محدودیت منابع آبی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۲ و ۷ دهم متر مکعب در ثانیه با کاهش منابع آبی مواجه هستیم.

وی به شهروندان توصیه کرد که در شرایط کم آبی موجود از شستن حیاط منازل خودداری کرده و نظافت حیاط را با استفاده از جارو انجام دهند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان استفاده از آب های خاکستری را بسیار مؤثر دانست و گفت: استفاده از سیستم های ویژه و تصفیه آب های خاکستری در فلاش تانک ها برای استحمام و شستشو بسیار مهم و کارساز است.

وی یادآور شد: استفاده از شیرآلات کاهنده نیز بین ۳۰ تا ۷۰ درصد مصرف آب را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.