ارومیه- نماینده مردم ارومیه در مجلس عملکرد مالی ستاد احیاء دریاچه ارومیه، شفاف نیست گفت: مشکلات امروز دریاچه ارومیه ناشی از تصمیم‌گیری‌های غلط عده‌ای است که مدرک تحصیلی مشخصی ندارند و راهکارهای غیرکارشناسی ارائه کردند.

عملکرد مالی ستاد احیاء دریاچه ارومیه شفاف نیست

به گزارش قدس آنلاین، نادر قاضی‌پور از کاهش ۲۰ سانتی متری تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به سال ۹۲ خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه امروز بعد از گذشت ۴ سال دریاچه ارومیه اوضاع نابسامانی دارد.

وی با تاکید بر این نکته که باید به‌طور دقیق بررسی شود که چه مقدار از منابع توسط ستاد احیا جذب و چه مقدار مصرف شده و اینکه اقدامات انجام شده تا چه اندازه موفق بوده است، تصریح کرد: سخنگوی دولت ادعا می‌کند که اعتبارات تخصیص داده شده برای احیای دریاچه ارومیه به حساب ستاد احیا واریز شده در حالی که ستاد احیا و شخص آقای کلانتری از وجود همچین منابعی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیرو همین موضوع بنده نامه‌ای را هفته گذشته به دیوان محاسبات نوشتم که صحت و سقم ادعای هریک از این طرفین بررسی و به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

قاضی‌پور با اعلام مخالفت شدید خود از تشکیل ستاد احیا دریاچه ارومیه در دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: ما معتقدیم که ستاد احیا دریاچه باید در دانشگاه ارومیه تشکیل می‌شد چراکه در اینصورت تصمیمات غیرعقلایی مثل طرح نکاشت در رابطه با این موضوع گرفته نمی‌شد و اعضای آن با در نظر گرفتن اینکه عمده درآمد مردم منطقه از راه کشاورزی است پیش از اتخاذ چنین تصمیم‌هایی به فکر شغل جایگزین و دائمی برای کشاورزان حوزه دریاچه می‌افتادند.

وی با اشاره به نادرست بودن تعطیلی عملیات اجرایی سد نازلو و باراندوز گفت: در بسیاری از مناطق شهری و روستایی ارومیه با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تأمین آب شرب اهالی مواجه هستیم حال آنکه ستاد احیا با تعطیلی این دو پروژه حیاتی به بهانه احیای دریاچه ارومیه تصمیماتی برخلاف منافع گرفته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از سازمان محیط‌زیست اظهار کرد: فاضلاب شهری ارومیه و پساب شهرک‌های صنعتی به‌صورت تصفیه نشده وارد دریاچه ارومیه می‌شود که ما نسبت به این موضوع سخت پیگیر هستیم و از سازمان محیط زیست انتظار داریم که توضیح دهد چرا مجوز اینکار صادر شده است. در ‌نهایت سئوال من این است که مدرک تحصیلی رئیس و مدیر اجرایی ستاد هماهنگی احیای دریاچه ارومیه، مسئول ستاد احیا و مجری طرح احیای دریاچه ارومیه چیست؟ خیلی دوست دارم بدانم آیا این افراد دکترا دارند؟ فوق لیسانس گرفته‌اند؟ لیسانس چه رشته‌ای هستند؟

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.