شهرکرد-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: تجلیل از شهدا و حفظ یاد و خاطره شهدا یک فریضه است و بر همه واجب است که در این یادواره نقشی بر عهده داشته باشند.

تجلیل از شهدا و حفظ یاد و خاطره شهدا یک فریضه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین  محمد علی نکونام شامگاه سه شنبه در جلسه هماهنگی و جمع بندی ستاد برگزاری یادواره شهدای نماز جمعه استان گفت: شهید و شهادت یک منزلت ویژه در جامعه و تفکر اهل ایمان دارد و فرهنگ شهید و شهادت و روحیه ی شهادت طلبی از ارزش های ایمانی است.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به مستندات جمع آوری شده در خصوص شهدای نماز جمعه، افزود:این مجموعه به صورت یک کتابچه با عنوان شهدای ستاد نماز جمعه به چاپ برسد که این امر برای کشور هم می تواند الگو باشد.

وی تصریح کرد: در مراسم تجلیل از شهدای نماز جمعه، سعی شود از شهدایی که نقش موثرتری در شکل گیری نماز جمعه داشتند تجلیل بعمل آید.

نکونام تاکید کرد: تجلیل از شهدا و حفظ یاد و خاطره شهدا یک فریضه است و بر همه واجب است که در این یادواره نقشی بر عهده داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه همه برنامه های روز ۵ مرداد باید متمرکز بر برنامه تجلیل از شهدای نماز جمعه باشد، اظهار کرد: این برنامه از روز پنجم مراد آغاز می شود و با توجه به اینکه اولین روز این برنامه برابر است با اولین روز از طرح تقویت مبانی دینی، بخاطر این برنامه مقرر شد آغاز طرح تقویت مبانی دینی به روز بعد موکول شود.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه این روز به نام یادواره شهدای نماز جمعه نامگذاری شده افزود: همه کمیته ها و فعالین باید تمام تلاش خود را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم بکار گیرند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به افتتاح نمایشگاه شهدای نماز جمعه گفت: این نمایشگاه با رویکرد معرفی شهدای نماز جمعه در صبح روز پنجم مرداد افتتاح می شود که باید بصورت جامع اطلاع رسانی شود.

نکونام خاطر نشان کرد: چند روز قبل از آغاز یادواره شهدای نماز جمعه، چند تن از این شهدا بصورت کامل و جامع معرفی شوند تا زمینه فکری در بین مردم ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.