شهرکرد-معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه آمایش سرزمین را باید در راستای توسعه در دستور کار قرار دهیم گفت: طرح آمایش سرزمین در چهارمحال و بختیاری پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است.

طرح آمایش سرزمین در چهارمحال و بختیاری پیشرفت ۵۰ درصدی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، معصومه ابتکار عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری گفت: همه دستگاه ها در حوزه محیط زیست وظایف مشخصی دارند که باید به نحوه مطلوب در چهار چوب مقررات انجام دهند و در دولت یازدهم اقدامات موثری در حفظ محیط زیست تحقق پیدا کرده و تحول در نگرش توسعه که مهم ترین مسئله است باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه باید طرح توسعه پایدار همه جانبه ای برای استان تدوین شود افزود: چهارمحال و بختیاری با وجود آسیب های زیادی که در حوزه های زیست محیطی از جمله برداشت آب به آن وارد شده، استان بکری به شمار می‌رود و باید یک برنامه ریزی و چاره اندیشی مطلوب و مفیدی برای این استان انجام شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به اینکه آمایش سرزمین را باید در راستای توسعه در دستور کار قرار دهیم گفت: طرح آمایش سرزمین در چهارمحال و بختیاری پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است.

ابتکار با اشاره به اینکه در دولت یازدهم بحث ارزیابی زیست محیطی مورد توجه قرار گرفته است تصریح کرد: در سطح کشور ۲۰۰ تالاب ارزشمند وجود دارد که دو تالاب چغاخور و گندمان جز این تالاب ها می باشند که ارزش گذاری اقتصادی ۱۴ تالاب مورد مطالعه قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اینکه ارزش هر هکتار تالاب ۲۰ برابر یک زمین کشاورزی است، خاطر نشان کرد: قدرت طبیعت از تمامی طرح های عمرانی بیشتر است فقط میتوان طرح ها را با طبیعت سازگار کنیم و ظرفیت زیستی را بسنجیم که بر مبنای آن کار را پیش ببریم.

وی عنوان کرد: به بسیاری از پروژه ها در سطح کشور در زمینه ارزیابی بها داده نشده که در سطح کشور ۱۶۷ پروژه بدون رعایت الزامات و ارزیابی زیست محیطی شروع شده که حدود ۷۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته اند که باید در این خصوص چاره اندیشی و تصمیم گیری شود.

ابتکار در پایان با اشاره به طرح نکاشت گفت: این طرح در کوتاه مدت نتیجه دارد اما در بلند مدت باید به فکر طرح های جایگزین بود که بجای جلوگیری از کاشت محصولات کشاورزی طرحی راه اندازی شود که در مصرف آب صرفه جویی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.